زندگی مشترک

تاثیر دیدن فیلم های پورن و مستهجن روی زندگی مشترک و رابطه جنسی زوجین

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا شما فیلم‌های پورن تماشا می‌کنید؟ اگر متاهل هستید باید بگوییم که انجام دادن این کار به شدت روی کیفیت زناشویی و سلامت روان شما تاثیر منفی می‌گذارد، فرقی نمی‌کند که خانم باشید یا آقا. حتی اگر بگویید من و همسرم دیگر با هم سکس نداریم، ولی همین که زیر یک سقف هستید، این موضوع ارتباط شما را خدشه‌دارتر می‌کند. اگر همسرتان متوجه این موضوع شده باشد، این آسیب چند برابر بیشتر خواهد بود. اگر هر گونه مشکلی در رابطه زناشویی‌تان وجود دارد که باعث می‌شود از آن لذت نبرید و یا اگر شما از میل جنسی زیاد یا مشکلات دیگر رنج می‌برید، راهش فرار از مشکل و دیدن فیلم‌های پورن نیست، بلکه حتما باید از سکس تراپیست یا روانشناس بالینی کمک بگیرید.

چگونه تماشای فیلم‌های پورن می‌تواند بر روابط تاثیر بگذارد؟

دیدن فیلم های پورن

یکی از موضوعات رایج در زوج درمانی که مطرح می‌شود، استفاده از پورن‌گرافی است. زوج‌ها ممکن است پس از کشف عادات هرزه‌نگاری همسرشان، عصبانی شوند و یا احساس نقص در خودشان داشته باشند. مطالعه‌ای که توسط یک موسسه در سال 2021 انجام شد نشان می‌دهد که در هر 5 دقیقه، از هر 5 زوج، 1 زوج بر سر استفاده از پورن‌گرافی تعارض داشتند، علی‌رغم اینکه 70 درصد شرکت‌کنندگان این مطالعه، استفاده از پورن‌گرافی را قابل قبول می‌دانستند. فاصله زیادی بین تعداد استفاده مردان و زنان وجود داشت، به طوری که مردان دو برابر بیشتر احتمال استفاده از تماشای پورن‌گرافی را داشتند و زنان دو برابر بیشتر احتمال داشت که قبلا هرگز پورن‌گرافی مشاهده نکرده بودند. آنها همچنین دریافتند که مردان زیر 30 سال، مستعد تماشای پورن‌گرافی هستند.

گزارش بعدی مربوط به سال 2022 از مرکز نظرسنجی در زندگی آمریکایی، نتایج مشابهی یافت. این نشان داد که حدود 60 درصد از آمریکایی‌ها در زندگی‌های خود، فیلم مستهجن تماشا کرده‌اند. آنها همچنین دریافتند که مردان آن را با نرخ بسیار بالاتری نسبت به زنان تماشا می‌کنند. آنها خاطرنشان کردند که مردان 30 و 40 ساله بیشترین مصرف را در بین تمام افراد مورد بررسی گزارش کردند. مشکلاتی که آنها داشتند، این بود که مردانی که پورن تماشا می‌کردند، بیشتر احساس تنهایی می‌کردند و 80  درصد از همه افرادی که آن را تماشا نمی‌کردند، نسبت به ظاهر شخصی خود احساس ناامنی بیشتری داشتند. نتیجه کلی این بود که افرادی که پورن تماشا می‌کردند، همبستگی بیشتری با شرایط اجتماعی منفی داشتند. همچنین افرادی که پورن تماشا می‌کردند، همبستگی بیشتری با شرایط اجتماعی منفی داشتند، اما محققان نمی‌توانستند به طور قطع نتیجه بگیرند که علت آن ناشی از پورن‌گرافی است یا کسانی که آن شرایط منفی را تجربه می‌کنند، بیشتر از پورن‌گرافی استفاده می‌کنند. اکنون می‌دانیم افراد زیادی درگیر استفاده از پورن‌گرافی هستند و همچنین مشکلات فردی یا رابطه‌ای را تجربه می‌کنند.

فیلم‌های پورن از چه زمانی وجود داشتند؟

اجازه دهید به اطلاعات دیگری نگاه کنیم. پورن حدود 40 هزار سال است که وجود دارد، زیرا ما نقاشی‌های غارهایی را پیدا کرده‌ایم که ارتباط جنسی را به تصویر می‌کشند. به نظر می‌رسد برای کسانی ساخته شده است که از رابطه جنسی خود راضی نبوده‌اند یا افراد مجردی که خواهان خروجی جنسی هستند.

بسیاری از زوج‌ها از این نوع فیلم‌ها یا عکس‌ها با هم به عنوان راهی برای تنوع در رابطه‌شان استفاده می‌کنند. اخیرا، این نگرانی مطرح شده است که ممکن است به دلیل انتظارات غیر واقعی از رابطه جنسی با یک شریک واقعی، باعث اختلال در عملکرد جنسی شود. نگرانی‌ها در مورد قاچاق باعث شد که یک سایت محبوب در سال 2020 همه ویدیوهای تایید نشده را حذف کند. برخی از شرکت‌ها شروع به تولید هرزه‌نگاری «اخلاقی» و همچنین پورن‌هایی که به طور خاص برای زنان ساخته شده‌اند کرده‌اند. نکته اصلی این است که این چیزی نیست که باید پنهان شود.

توصیه‌هایی برای زندگی بهتر جنسی زوجین

رابطه جنسی، یک عمل رایج است، بنابراین ما زوج‌ها را تشویق می‌کنیم که در مورد احساسات خود در مورد آن با هم صحبت کنند. بسیاری از زوج‌هایی که ما با آنها کار می‌کنیم، بر سر رابطه جنسی، با هم در تعارض هستند و وقتی از آنها می‌پرسیم که آیا قبلا در مورد آن صحبت کرده‌اند یا خیر، اکثر آنها اذعان می‌کنند که این کار را نکرده‌اند. اگر زوج‌ها در اوایل روابط خود درباره پورن‌گرافی صحبت می‌کردند، می‌توان از بسیاری از درگیری‌ها جلوگیری کرد. هدف باید درک احساس هر یک از طرفین در مورد آن باشد. اگر تفاوتی در احساسات وجود دارد، آنها می‌توانند روی مصالحه‌ای با موارد قابل قبول کار کنند. تحقیقات جان گاتمن نشان داده است که زوج‌هایی که در مورد رابطه جنسی صحبت می‌کنند، زندگی جنسی رضایت‌بخش‌تری دارند. ما همچنین آن را به معنای صحبت در مورد استفاده آنها از پورن‌گرافی و خودارضایی انفرادی می‌دانیم. هیچ عمل درست یا نادرستی وجود ندارد و هیچ چیز قانون صد درصدی نیست. این موضوعات به زوجین بستگی دارد که تصمیم بگیرند چه چیزی برای آنها بهتر است و هر دو رضایت داشته باشند.

سخن پایانی

هنگام قرار ملاقات با شخصی جدید، از احساس او در مورد پورن گرافی بپرسید. به شریک زندگی خود اجازه دهید هر گونه حد و مرز را که در رابطه با انواع پورن گرافی یا دفعات استفاده از آن دارید، بپرسد. اگر شما یک پدر یا مادر هستید، حتما در سن مناسب با فرزند خود درباره مسائل جنسی و پورن‌گرافی صحبت کنید و آموزش بدهید. اگر در گفتگو با همسرتان مشکل دارید، حتما از یک زوج درمانگر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!