روابط عاطفی پیش از ازدواجزندگی مشترک

شوهرم جلو همه سرم داد زد (همش با شوهرم دعوا میکنم چیکار کنم)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اینکه دائما همسرتان با شما بحث و دعوا می‌کند طبیعی است؟ مشاجره مداوم با همسر هرگز جالب نیست. خوشبختانه چند دلیل متداول  وجود دارد که چرا همسرتان ممکن است به داد زدن متوسل شود و همچنین روش‌های آزمایش شده و واقعی وجود دارد که می‌توانید در مورد متوقف کردن مشاجره‌های مکرر به کار بگیرید. البته صحبت با یک زوج درمانگر هم به شدت توصیه می‌شود حتی اگر به تنهایی مراجعه کنید.

نکته مهم

همسرتان ممکن است سر شما فریاد بزند زیرا استرس دارد یا می‌خواهد او را جدی بگیرید. او همچنین ممکن است فریاد بزند اگر راه‌های دیگری برای برقراری ارتباط با شما یاد نگرفته باشد. برای این که همسرتان از فریاد زدن و مشاجره خودداری کند، 5 تا 10 دقیقه از هم جدا شوید، سپس برگردید و درباره موضوع صحبت کنید.

چرا همسرم مدام سر من فریاد می‌زند؟


او از شما توجه می‌خواهد

بحث و دعوای زیاد در رابطه

او احساس می‌کند شنیده نمی‌شود. در حالی که فریاد زدن روش سالمی برای بیان این احساسات نیست، اما می‌تواند دلیل این اتفاق باشد. اگر او احساس می‌کند شما واقعا به او گوش نمی‌دهید، ممکن است صدایش را بلند کند تا شما را وادار کند گوش کنید.

او نگران مسائل مالی است

مسائل مالی می‌تواند استرس را در یک رابطه ایجاد کند. اگر درآمد خانوار شما برای پوشش همه چیزهایی که نیاز دارید کافی نباشد، ممکن است همسرتان احساس ترس و وحشت کند. او احتمالا این احساسات را با فریاد زدن بر سر شما بیان می‌کند، حتی اگر اشتباه باشد.

همسرتان احساس می‌کند که شما او را در اولویت قرار نمی‌دهید

اگر به هر دلیلی کار، دوستان، پدر و مادر و موارد دیگر را در اولویت زندگی خود قرار دهید و به اندازه کافی برای همسرتان وقت نگذارید، مشاجره‌ها در رابطه‌تان بیشتر می‌شود. همسرتان ممکن است سر هر چیزی فریاد بکشد تا به او توجه کنید. البته که اشتباه است اما این روش به خصوص در خانم‌ها رایج است.

او استرس دارد

متاسفانه استرس ناشی از زندگی روزمره ما می‌تواند به روابط‌مان نفوذ کند. اگر می‌دانید که همسرتان چیزهای زیادی در ذهن خود دارد، ممکن است سر شما فریاد بزند و مدام بهانه‌گیری کند، زیرا نگران مسئولیت‌های دیگر است. این عصبانیت نادرست منصفانه نیست، اما شاید به همین دلیل است که او بیشتر از قبل فریاد می‌زند.

او با آسیب‌های گذشته دست و پنجه نرم می‌کند

تروما و بدرفتاری می‌تواند باعث شود افراد گاهی انفجارهای احساسی را تجربه کنند. اگر همسر شما در گذشته آشفتگی را تجربه کرده است، ممکن است مشکل اعتماد داشته باشد یا در رابطه احساس امنیت نداشته باشد. این موضوع می‌تواند باعث شود که عصبانیت او طغیان کند.

او مهارت‌های ارتباطی را یاد نگرفته است

به خانواده همسرتان فکر کنید: آیا آنها تمایل دارند سر یکدیگر فریاد بزنند یا معمولا با گفتگوی آرام با یکدیگر صحبت می‌کنند؟ اگر چنین است، این امکان وجود دارد که فریاد زدن راه ارتباطی او با شما باشد و او واقعا راه دیگری بلد نیست. با این حال، به این معنی نیست که فریاد همسرتان اشکالی ندارد. فریاد زدن عادتی است که می‌توان آن را فراموش کرد و مهارت‌های ارتباطی را یاد گرفت. اگر در این زمینه نیاز به آموزش دیدن اصولی دارید، می‌توانید از مربی مهارت‌های زندگی مجموعه روان سالم کمک بگیرید. برای شرکت در کلاس‌های مهارت‌های زندگی یا رزرو وقت مشاوره خصوصی با خانم ریحانه تباشیر، مربی مهارت‌های زندگی، در واتساپ یا تلگرام یا ایتای شماره 09361835098 پیام بذارید.

او دیگر به شما احترام نمی‌گذارد

اگر همسرتان معتقد است که شما توانایی تصمیم‌گیری یا مسئولیت‌پذیری در زندگی را ندارید، ممکن است سر شما فریاد بزند تا رئیس خانه خودش باشد.

اگر همسرم دائما سر من داد می‌زند و بحث می‌کند، چیکار کنم؟


کمی مکث کنید

چرا همسرم همش سرم داد میزنه

گاهی اوقات شیرجه رفتن مستقیم در یک مکالمه برای حل مشکل در همان لحظه درست نیست. وقتی همسرتان ناراحت است از او بخواهید 5 تا 10 دقیقه مکث کنید، استراحت کنید و وقتی آرام شدید دوباره صحبت کنید. تاکید کنید که فقط می‌خواهید استراحت کنید و قهر نکردید. مثلا بگویید:«عزیزم یکم آروم باش. 10 دقیقه دیگه برمی‌گردیم و دوباره با هم صحبت می‌کنیم. توی این شرایط عصبانی صحبت کردن مشکلی رو حل نمیکنه. یکم فرصت بده.»

علت ناراحتی‌اش را درست درک کنید

از او بپرسید دقیقا چه چیزی الآن او را عصبانی کرده است؟ اگر توضیح نمی‌دهد خودتان فکر کنید و ببینید از بین دلایلی که در قسمت قبلی گفتیم، کدام یک روی همسرتان صدق می‌کند. بعد می‌توانید برای حل مشکل راه حل دقیق‌تری را پیدا کنید.

گوش شنوا باشید

همسرتان ممکن است سر شما فریاد بزند زیرا می‌خواهد پیام خود را با صدای بلند و واضح بیان کند. به آنچه او می‌گوید گوش دهید و سپس آن را به زبان خودتان بازگو کنید تا متوجه شوید آیا منظورش را درست درک کردید یا خیر. این کار به او حس درک شدن می‌دهد. اگر جایی را درست متوجه نشدید با سوال پرسیدن، از او توضیحات بیشتری بخواهید.

اگر اشتباه می‌کنید عذرخواهی کنید

اگر اشتباهی مرتکب شدید، عذرخواهی کنید. به او بگویید متاسفم. این کار او را آرام می‌کند. البته فقط عذرخواهی کارساز نیست. اشتباه خود را جبران کنید.

یک کار خوب با هم انجام دهید

اگر همسرتان ناراحت است، پیشنهاد بدهید به رستوران بروید و غذا میل کنید یا با هم فیلم کمدی تماشا کنید. این کار جو را مثبت‌تر می‌کند و بعدا می‌توانید با آرامش بیشتری مشکلات را حل کنید.

برخی از مسئولیت‌های او را به عهده بگیرید

آیا همسر شما به دلیل مسئولیت‎‌های زیادی که دارد استرس دارد؟ در روابط رایج است که زن بیشتر کارهای خانه را انجام می‌دهد و ممکن است بیرون از منزل هم کار کند. این کار می‌توانید او را خسته و بهانه‌گیر کند. پس از او بپرسید که چطور   می‌توانید در انجام مسئولیت‌هایش به او کمک کنید و سپس مسئولیت‌ها را با هم تقسیم کنید.

به زوج درمانگر مراجعه کنید

بهترین زوج درمانگر ایران

در یک رابطه، مشاجره مداوم می‌تواند نشانه‌ای از مسائل ارتباطی حل نشده یا سایر مشکلات اساسی باشد. اگر از فریادهای همسرتان خسته شده‌اید و به نظر می‌رسد چیزی در حال تغییر نیست، به مشاوره زوجین مراجعه کنید. یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند، هم مکانیسم‌های مقابله‌ای و هم مهارت‌های ارتباطی یکدیگر را پیدا کنید و بدانید که باید با یکدیگر چگونه برخورد کنید.

آیا فریاد زدن گاهی در یک رابطه طبیعی است؟

همه ما گاهی اوقات ناامید و خسته می‌شویم و صدای خود را به طرف شریک زندگی خود بلند می‌کنیم. اگرچه این بهترین راه برای برقراری ارتباط نیست، اما اگر همسرتان گاهی اوقات سر شما فریاد بزند غیر طبیعی نیست. این موضوع زمانی مشکل تلقی می‌شود که مداوم باشد و شما را خسته و آزرده کرده باشد.

سخن پایانی

اگر در رابطه‌تان یک روز خوب ندارید و مدام در حال بحث و دعوا هستید، وقت آن رسیده که با انجام یک سری تمرینات که در مقاله گفته شد و یا با صحبت با یک مشاور متخصص زوج درمانی، اساسی مشکلات خود را حل کنید. در این زمینه خانم دکتر شیما بیگی متخصص زوج درمانی و سکس تراپی مجموعه روان سالم شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!