روابط عاطفی پیش از ازدواجزندگی مشترک

عشق افراد درونگرا (رابطه یا ازدواج دو درونگرا موفق میشه؟)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

باور قدیمی وجود دارد که می‌گوید:«قطب‌های مخالف همیشه جذب یکدیگر می‌شوند.» اما آیا واقعا شخصی وجود دارد که بخواهد با کسی که ارزش‌ها یا عادات و سبک زندگی مخالفی دارد صمیمی شود؟ هرچه بتوانیم با یک فرد جدید، راحت‌تر باشیم و با هم تفاهم بیشتری داشته باشیم، شانس ما برای بقای طولانی مدت به عنوان یک زوج بیشتر است. چنین چیزی می‌تواند در مورد دو درونگرا صادق باشد. از یک طرف ترجیحات و بیزاری‌های یکدیگر را درک خواهید کرد، از سوی دیگر چه کسی طرف مقابل را برای انجام کارهای سرگرم‌کننده ترغیب می‌کند؟ آیا رابطه بین افراد درونگرا ایده خوبی است؟ در این مقاله درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

یک رابطه درونگرا – درونگرا چگونه به نظر می‌رسد؟

تخمین زده می‌شود که بین 25 تا 40 درصد از مردم، درونگرا هستند. علم توضیح داده است، در حالی که برونگراها از تعامل با دیگران انرژی می‌گیرند، درونگراها از بودن زیاد در جمع احساس خستگی و کم انرژی بودن می‌کنند.

رابطه درونگرا با دورنگرا این گونه است که، اغلب درک عمیق و احترام متقابلی نسبت به نیاز یکدیگر به تنهایی در رابطه وجود خواهد داشت. وقتی با یک فرد درونگرای دیگری مواجه می‌شوید، می‌توانید انتظار داشته باشید که زمان کمتری را صرف صحبت کردن می‌کند و بیشتر می‌خواهد تنها باشد. البته بعد از ایجاد شدن رابطه صمیمانه بین شما دو نفر، او بیشتر ترجیح می‌دهد که با شما به تنهایی وقت بگذراند و این عالی است. به خصوص اگر شما هم یک درونگرا باشید و دقیقا همین را از یک رابطه بخواهید.

چرا بودن با یک درونگرای دیگر عالی است؟

بودن با کسی مثل خودتان، می‎تواند مانند رفتن به یک حمام آب گرم باشد، به خصوص اگر آن را قبلا تجربه نکرده باشید. شما دو نفر که شبیه هم هستید بیشتر می‌توانید یکدیگر را درک کرده و نیازهای یکدیگر را برآورده کنید چون سبک ارتباطی شما مشابه یکدیگر است و تفاوت آزاردهنده‌ای وجود ندارد.

معایب و سختی‌های رابطه درونگرا – درونگرا چیست؟

رابطه و ازدواج درونگرا با یک درونگرا

مانند هر چیز دیگری، در رابطه دو درونگرا، همیشه همه چیز عالی نیست! معاشرت نکردن به اندازه کافی با دیگران، می‌تواند مشکل بزرگی باشد. از لحاظ علمی ما برای شاد بودن و رشد کردن در زندگی نیاز داریم به اندازه کافی در جامعه هم باشیم. اگر دو درونگرا با هم در یک رابطه باشند، ممکن است همیشه ترجیح بدهند تنها باشند. بنابراین این انزا باعث مشکلاتی در سلامتی و رابطه آنها می‌شود.

زمانی که در رابطه یک نفر درونگرا و یک نفر برونگرا باشد، این مشکل حل می‌شود. البته اگر دو طرف بتوانند نیازهای خود را مدیریت کنند و به یکدیگر زور نگویند یعنی مثلا فرد برونگرا به دیگری زور نگوید که همه آخر هفته‌ها را باید در جمع دوستان سپری کنند یا مثلا فرد درونگرا به دیگری زور نگوید که باید همیشه در خانه بماند و پیش او وقت بگذراند. این تفاوت هم باید مدیریت شود.

بهبود رابطه درونگرا – درونگرا

زوج درمانگر و سکس تراپیست

اگر شما درونگرا هستید و می‌خواهید با یک فرد درونگرای دیگر وارد رابطه شوید، باید مراقب باشید که معتاد تفریحات دو نفره به تنهایی نشوید و گاهی با جمع دوستان کمی که دارید یا با خانواده‌ها هم وقت بگذرانید. گاهی تفریحات خود را بیرون از منزل و در بین مردم انجام دهید تا از لحاظ اجتماعی هم رشد کنید.

سخن پایانی

درونگرایی و برونگرایی دو تیپ شخصیتی هستند و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد! هر کدام از تیپ‌های شخصیتی، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در هر صورت چه با یک تیپ شخصیتی مشابه خود در رابطه باشید و چه با تیپ شخصیتی مخالف خود، باید اول خودتان را بشناسید و بعد تیپ شخصیتی طرف مقابل را، تا بتوانید رابطه خوبی با طرف مقابل داشته باشید و با هم به تفاهم برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!