روابط عاطفی پیش از ازدواج

دوست پسرم میگه بیا خونمون (در جواب بیا خونمون چی بگیم؟)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا شما هم از طرف فرد عاطفی‌تان این پیام را دریافت کردید که «بیا خونه‌مون با هم باشیم.»؟ احتمالا در این موقعیت نمی‌دانید که باید چه کاری انجام دهید تا هم او دلخور نشود و رابطه‌تان دچار مشکل نشود و هم اینکه از شما سوءاستفاده نشود. اگر شما هم دنبال پاسخ هستید، این مقاله دقیقا برای شما است. لازم به ذکر است که مخاطب این مقاله دختران و پسران هستند و نه فقط دختران چون چنین درخواستی ممکن است از طرف دختر هم بیان شود.

میگه بیا خونه‌مون با هم باشیم. برم یا نرم؟


جایگاه او در زندگی شما چیست؟

قطعا اولین موضوع، بررسی جایگاه طرف مقابل در زندگی شما است. او نامزد شما است و رابطه‌تان جدی شده یا فقط چند روز یا چند هفته است که آشنا شدید؟ شاید هم حتی رابطه‌تان فقط از طریق چت و تلفن بوده و اولین قرارتان را می‌خواهد در خانه خودش برقرار کند؟

مسلما اگر به تازگی با هم آشنا شدید و یا رابطه‌تان تاکنون مجازی بوده و قرار اول‌تان قرار است در خانه انجام شود، نباید با این موضوع موافقت کنید چون شما هنوز شناخت کافی از آن فرد ندارید! اگر بدون شناخت او به صورت حضوری در قرار ملاقات‌های متعدد در مکان‌های عمومی، سریعا بپذیرید که برای قرار به خانه او بروید، درواقع خودتان اجازه دادید که با شما هر رفتاری انجام شود! و اگر اتفاقی افتاد نباید اعتراضی داشته باشید.

در صورتی که طرف مقابل نامزد شما است یا اینکه ماه‌هاست با هم در ارتباط هستید و در مکان‌های عمومی ماه‌هاست با هم قرار ملاقات می‌گذارید، یکدیگر را شناختید و هدف هر دوی شما از رابطه مشخص و یکسان است، می‌توانید با رعایت نکات مراقبتی، در خانه قرار بگذارید. تصمیم با شما است.

پس در نتیجه نباید به هر کسی اجازه بدهید در خانه خود با شما تنها باشد و باید برای خودتان ارزش و احترام قائل باشید!

آیا او را خوب می‌شناسید؟

اولین قرار دختر و پسر توی خونه باشه یا بیرون؟

منظور از شناخت، چت کردن در فضای مجازی یا تلفنی صحبت کردن نیست. شناخت در قرار ملاقات‌های حضوری در مکان‌های عمومی حاصل می‌شود. در هنگام چت، تلفنی صحبت کردن و یا حتی تماس تصویری، هر کسی خودش را عالی نشان می‌دهد و نمی‌توانید شناخت کافی را بدست بیاورید. شناخت فقط به صورت حضوری حاصل می‌شود آن هم در موقعیت‌های عمومی مثلا با او چندین بار به پارک، رستوران، کافه و جاهای عمومی دیگر بروید تا رفتار و برخوردش را با خود و دیگران ببینید و او را بشناسید. یادتان باشد که حرف‌های عاشقانه را همه بلدند بزنند، مهم رفتار و برخورد اوست که گویای همه چیز است! حتی اگر رابطه‌تان ماه‌ها از راه دور بوده است و حالا می‌خواهی قرار ملاقات بگذارید، همچنان در محیط عمومی قرار بگذارید تا از شناخت‌تان مطمئن شوید.

این موقعیت خوبی است تا او را امتحان کنید!

در صورتی که به تازگی با هم آشنا شدید و شناخت کافی از هم ندارید و چنین درخواستی از شما کرده است، این موقعیت خوبی است تا او را محک بزنید و ببینید هدفش از رابطه با شما واقعا چیست؟ به او جواب منفی دهید و ببینید واکنشش چگونه خواهد بود؟ اگر شما را تهدید کرد که رابطه را تمام می‌کنید، گفت که پس چون شما نیاز جنسی او را برآورده نمی‌کنید، او به دختر یا پسر دیگری مراجعه می‌کند تا نیازش برطرف شود، سعی کرد به شما احساس گناه بدهد که چون شما با او رابطه برقرار نمی‌کنید و به خانه‌اش نمی‌روید پس او را دوست ندارید یا به او اعتماد ندارید، در نتیجه او از شما دلخور شده است و… بدانید که قصد او از دعوت کردن شما به خانه‌اش صرفا سوءاستفاده و منفعت بردن از رابطه با شما است و واقعا برای او مهم نیست که شما رضایت دارید یا خیر! بنابراین چه بهتر که چنین شخصی با جواب منفی شما زودتر از زندگی‌تان خارج شود چون در نهایت یا این اتفاق باید بیفتد و یا اینکه شما هر بار باید به خاطر ترک نشدن از طرف او، به خواسته‌هایش عمل کنید و در نهایت از خودتان متنفر شوید و مورد سوءاستفاده و آسیب‌های شدید قرار بگیرید. انتخاب شما کدام است؟!

وابسته‌اش هستم و نمیتونم بیخیالش بشم!

بهترین زوج درمانگر ایران

اگر شما هم به دلیل وابستگی حاضر هستید آسیب ببینید ولی نیازش را برطرف کنید تا مبادا ترک نشوید، باید روی وابستگی و باورها و تله‌های ذهنی که شما را وابسته و ضعیف کرده کار کنید. برای شناسایی این طرحواره‌ها و اطلاع از روش‌های موجود برای درمان، به واتساپ یا تلگرام شماره 09361835098 پیام دهید و درخواست دهید تا تست طرحواره‌ها را انجام دهید.

این که شما وابسته هستید و عزت نفس پایینی دارید دلیل بر این نیست که باید همین روند را ادامه دهید و اجازه دهید دیگران از شما استفاده کنند! بلکه باید به دنبال راه حل برای درمان باشید تا بتوانید عشق واقعی را تجربه کنید. وابستگی، عشق نیست. وابستگی یک ضعف و مشکل است.

این روزها همه دنبال سکس هستند!

خیر اینطور نیست! این یک خطای شناختی است که همه فلان هستند. حتی اگر 100 بار در روابط شکست خورده باشید هم نمی‌توانید همه را به یک چشم نگاه کنید. به علاوه اگر شما می‌گویید همه دنبال سکس هستند، پس آیا قبول دارید که خودتان، خانواده‌تان و هر فرد عزیزی را که می‌شناسید هم فقط دنبال سکس هستید؟ قطعا پاسخ منفی است. حالا یک سوال دیگر مطرح می‌شود. آیا ممکن است بین میلیاردها نفر در جهان، فقط شما و خانواده‌تان افراد متعهد و سالمی باشید و دیگران همه مریض باشند؟ قطعا خیر! افرادی خوبی مثل شما زیاد وجود دارند اما دلیل اینکه نمی‌توانیم ببینیم معمولا سه چیز است:

  • معمولا همه جا از جمله در فضای مجازی در مورد اخبار بد صحبت می‌شود و خوب‌ها گفته نمی‌شود! این خاصیت جهان و مردم منفی‌نگر است.
  • شما به علت بدبین بودن دقیقا مواردی را می‌بینید که طبق باورهای منفی شما است و موارد خوب به چشم شما نمی‌آید.
  • شما جای اشتباهی دنبال آدم‌های خوب می‌گردید بنابراین هر کسی که در این جاها به تور شما می‌خورد، درخواست رابطه جنسی می‌کند و شما فکر می‌کنید پس همه این گونه هستند!

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم با راهنمایی کردن شما، به شما کمک کنیم تا در این موقعیت درست‌ترین تصمیم را بگیرید چون برای ما سلامت روان شما بسیار مهم است. ما باید آگاهی را انتخاب کنیم در دنیایی که کمتر کسی دنبال آگاهی و نتیجه درست است.  جهت مشاوره در زمینه رابطه عاطفی‌تان می‌توانید با مجموعه ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!