جدایی و طلاق

دلتنگشم چیکار کنم؟ (کات کردیم، دلم براش تنگ شده)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دلتنگی واقعا درد بدی است اما چه راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم حس بد دلتنگی را کاهش دهیم و به آرامش و پذیرش برسیم؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه حس دلتنگی را کاهش دهیم؟


انتظار نداشته باشید یک شبه حس دلتنگی‌تان کامل رفع شود

برخی افراد انتظارات غیرواقع‌بینانه از خودشان دارند و فکر می‌کنند قرار است یک شبه حال‌شان خوب شود و دلتنگی‌شان رفع شود. در صورتی که اگر به تازگی جدا شدید یا عزیزی را از دست دادید، 6 ماه الی یک سال طول می‌کشد البته اگر تلاش کنید روی ذهنیت و دیدتان نسبت به زندگی کار کنید، این احساس کمتر و کمتر می‌شود و سریع‌تر می‌توانید از آن عبور کنید.

احساسات‌تان را بپذیرید

دلتنگی

با احساس خود نجنگید. همه احساسات مفید هستند و باید باشند. حتی احساس دلتنگی! قبول کنید که دلتنگ او هستید و وانمود نکنید که همه چیز خوب است و مشکلی ندارید. سوگواری کنید و این احساس را با تمام وجود حس کنید اما در کنارش به زندگی خود بازگردید و آن را ادامه دهید.

جدایی شما، چه تغییرات مثبتی در زندگی‌تان ایجاد می‌کند؟ روی این بخش تمرکز کنید

به عنوان مثال مجرد بودن و نبودن در یک رابطه می‌تواند باعث شود که شما بیشتر برای خودتان و کار کردن روی روان و شخصیت‌تان زمان و انرژی بگذارید. همچنین می‌توانید به دنبال تقویت رابطه دوستانه و گروه‌های حمایتی در زندگی خود باشید. وقت بیشتری برای آپدیت کردن خود از لحاظ تحصیلی و شغلی داشته باشید و… پس جنبه‌های مثبت جدایی‌تان را بنویسید تا به خاطر داشته باشید که جدایی، همیشه کاملا بد نیست.

محرک‌ها را از زندگی خود حذف کنید

هر چیزی که شما را به یاد آن فرد می‌اندازد، حتما باید از زندگی‌تان حذف شود زیرا هرچقدر ذهن شما با محرک‌ها در ارتباط باشد، فرایند رسیدن به پذیرش جدایی برایتان سخت‌تر می‌شود و این فرایند دیرتر تکمیل می‌شود یا حتی هرگز تکمیل نمی‌شود. آیا شما حاضر هستید کل عمرتان را در حال بد، دلتنگی، گریه و زاری و در حالی که تمام فرصت‌ها را از دست می‌دهید سپری کنید؟ اگر پاسخ منفی است، پس از محرک‌ها دور بمانید. تمام عکس‌ها، شماره‌ها، هدایا و هر چیزی که نشانه او است را حذف کنید یا جایی بگذارید که هرگز نبینید. نکته مهم اینکه از پیج اینستاگرامی او حتما خارج شوید و دائما به استوری‌ها و عکس‌های او نگاه نکنید.

روی تقویت سلامت روان خود کار کنید

با انجام کارهایی مثل ورزش، مدیتیشن، انجام دادن فعالیت‌های سرگرم‌کننده مثل نقاشی، نویسندگی، آشپزی یا هر کار مثبتی که دوست دارید، عضو شدن در کارگاه‌ها یا کلاس‌هایی که افراد خوبی آنجا هستند و قرار است با هم فعالیت‌های مثبت و رشددهنده انجام دهید، ارتباط با دوستان خوب و… می‌توانید سلامت روان‌تان را حتی در شرایط بحران مثل دلتنگی و جدایی بالا نگه دارید. این موضوع کمک می‌کند که دچار افکار منفی، افسردگی و مشکلات دیگر سلامت روان نشوید.

از روانشناس کمک بگیرید

بهترین زوج درمانگر ایران

اگر این احساس دلتنگی و غم، به قدری شما را فلج کرده که هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید، حتما باید از روانشناس متخصص کمک بگیرید تا با صحبت‌هایش و تمرینات خاصی که به شما ارائه دهد، سریع‌تر از این شرایط خارج شوید. روانشناسان مجموعه روان سالم، گوش شنوای شما هستند و آماده هستند تا به شما کمک کنند.

سخن پایانی

دلتنگی یک احساس طبیعی است که بعد از جدایی و یا از دست دادن شخصی عزیز، در ما ایجاد می‌شود. قرار نیست این احساس را از بین ببریم چون طبیعی است که بعد از یک بحران عاطفی، این احساس وجود داشته باشد. فقط کافی است کارهایی در جهت کاهش میزان اذیت‌کننده بودن این احساس انجام دهیم و در این شرایط بحرانی به کمک روانشناس و یک سری اقدامات، سلامت روان خود را بالا نگه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!