علم روانشناسی

چالش های 30 روزه برای بهبود خلق و خو و ارتقای سلامت روان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چالش‌های 30 روزه می‌تواند به افراد کمک کند، عادت‌های بد را حذف کنند یا عادت‌های سالم را اتخاذ کنند. نکته کلیدی این است که هر روز به مدت 30 روز، باید با تغییر سازگار باشید. چالش‌های 30 روزه می‌تواند سلامت جسمی و روانی را بهبود ببخشند. چالش‌های 30 روزه، یکی از بهترین راه‌ها برای تغییر روال زندگی خود و ادغام عادات بهتر در سبک زندگی شما هستند. این یک ایده ساده برای تغییر است. در این مقاله چالشهایی با هدف متفاوت برای شما آورده‌ایم.

چالش‌های تغییر در سبک غذایی

 این چالش به شما کمک می‌کند تا غذاهای سالم‌تری را وارد سبک زندگی خود کنید. خوردن سبزیجات و غذاهای سالم‌تر بیشتر، راهی برای دریافت مواد مغذی، فیبر و تنوع بیشتر در رژیم غذایی شما است. یک قانون کلی خوب این است که برای هر وعده غذایی، بشقاب شما باید متشکل از نصف سبزیجات، یک چهارم کربوهیدرات و یک چهارم پروتئین باشد. اگر عادت به خوردن این مقدار سبزیجات ندارید، سعی کنید آنها را فقط به یک وعده غذایی در روز، هر روز به مدت 30 روز اضافه کنید و ببینید آیا متوجه بهبودی در احساس و سلامتی خود شده‌اید یا خیر؟

بهتر بخوابید

 خواب کافی یک عامل مهم در سلامت کلی است. سعی کنید به مدت 30 روز، حداقل 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا به بهبود خلق و خو و سطح انرژی شما کمک کند. برخی از نکات برای خواب بهتر عبارت‌اند از:

  • مدیتیشن قبل از خواب
  • خاموش کردن تلویزیون و سایر صفحات نمایش، یک ساعت قبل از خواب
  • اجتناب از مصرف الکل

30 روز بدون فست فود

در حالی که این غذاها سریع آماده می‌شوند است، اغلب سرشار از کالری اضافی، چربی و نمک هستند. متعهد شدن به اجتناب از فست فود به مدت 30 روز، به بهبود سلامتی شما کمک زیادی می‌کند. تهیه غذا و خوردن میان وعده‌های آماده و سالم، باعث می‌شود که به فست فود روی نیاورید.

1000 قدم پیاده‌روی کنید

ارتباط ورزش با سلامت روان

پیاده‌روی راهی آسان برای گنجاندن فعالیت بدنی در روال خود است. پیاده‌روی 1000 قدم در روز به مدت 30 روز، می‌تواند انگیزه شما را برای ورزش کردن شروع کند. پیاده‌روی حتی می‌تواند داخل منزل یا در حیاط نیز باشد.

زندگی خود را تغییر دهید

 آیا به دنبال یک بازسازی کلی در زندگی هستید؟ اگر چنین است، متعهد شدن به   فعالیت‌های زیر برای 30 روز متوالی، می‌تواند به شما کمک کند تا یک تغییر اساسی در زندگی ایجاد کنید:

  • ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید.
  • 5 دقیقه ورزش کنید.
  • به مدت 15 دقیقه روزنامه یا کتاب بخوانید.
  • 15 دقیقه مدیتیشن کنید.

در طبیعت وقت بگذرانید

بیرون رفتن به خصوص در طبیعت، راهی عالی برای تقویت روحیه شما است. 30 روز تلاش کنید تا حداقل 20 دقیقه را در طبیعت بگذرانید. اگر مشغول هستید، پیاده‌روی در زمان ناهار، فرصتی عالی برای گذراندن مدتی در خارج از منزل است. حتی بیرون نشستن برای کار یا خواندن کتاب می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به شما بدهد.

خالق باشید

آخرین باری که چیزی را فقط برای سرگرمی خلق کردید کی بود؟ نقاشی، طراحی، نوشتن یک متن یا شعر یا هر فعالیت خلاقانه دیگری. صرفا اجازه دادن به احساسات خود به ابراز شدن به روشی خلاقانه، می‌تواند شما را شاد کند و سلامتی را در شما تقویت کند. هر روز به مدت 30 روز، زمانی را برای نشان دادن جنبه خلاقانه خود اختصاص دهید. حتی اگر در ابتدا احمقانه به نظر می‌رسد، سعی کنید خود را قضاوت نکنید. فقط اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد و کاری مفید انجام دهید.

یادداشت روزانه داشته باشید

نوشتن احساسات و تخلیه کردن ذهن

 یادداشت روزانه می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد زیرا می‌توانید تمام احساسات و افکاری که در سرتان می‌چرخند را روی کاغذ بیاورید. 10 دقیقه در روز را به مدت 30 روز به یادداشت روزانه اختصاص دهید. بهتر است صبح‌ها این کار را انجام دهید، اجازه دهید افکارتان جریان یابد و بدون قضاوت آنها را بنویسید.

دست از شکایت کردن بردارید

 هر چند وقت یک بار، شکایت کردن یا تخلیه کردن احساسات به صورت سالم مشکلی ندارد. با این حال اگر متوجه می‌شوید که همیشه شکایت می‌کنید، این موضوع یک مسئله است که باید آن را حل کنید. به مدت 30 روز، اگر متوجه شدید که شاکی هستید و تماما افکار منفی دارید، سعی کنید روایت را به موضوع مثبت‌تری تغییر دهید. ارزیابی کنید که آیا دیدگاه متفاوتی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن به موقعیت نگاه کنید که ممکن است به شما کمک کند آن را با دید واقع‌بینانه‌تری ببینید. البته برای تغییر الگوهای فکری خود، در اکثر مواقع نیاز به کمک روانشناس وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!