زندگی مشترک

شوهرم باهام رابطه نداره (نداشتن رابطه زناشویی بعد از ازدواج)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

صمیمیت در ازدواج، یک مولفه بسیار مهم است. وقتی رابطه جنسی و صمیمیت در ازدواج نیست، ذهن شما می‌تواند به تاریک‌ترین مکان برود و نگران این باشد که شریک زندگی‌تان دیگر شما را جذاب نمی‌بیند یا اینکه او ممکن است با فرد دیگری در ارتباط باشد. علی رغم این که رابطه جنسی تعیین‌کننده‌ترین عامل خوشبختی رابطه نیست، اما رابطه جنسی و صمیمیت از دست رفته در ازدواج شما می‌تواند منجر به مسائل جدی رابطه مانند خشم، خیانت، قطع ارتباط، عدم عزت نفس و انزوا شود که همه اینها می‌تواند منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیری همچون طلاق شود. این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا زوج‌ها رابطه جنسی را متوقف می‌کنند.

15 دلیل اینکه برخی از زوجین با هم رابطه جنسی ندارند!


صادقانه به رابطه خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا هر یک از اینها درست است یا خیر. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا دلایل اصلی از دست رفتن صمیمیت در ازدواج خود را درک کنید و دوباره به مسیر صمیمیت در ازدواج خود برگردید.

استرس بسیار زیاد

به ویژه زنان، باورشان بر این است که استرس می‌تواند بر میل جنسی مردان تاثیر بگذارد و منجر به فقدان صمیمیت در ازدواج شود. علت این است که ما زندگی خود را با این گفته‌ها سپری کرده‌ایم که مردان همیشه رابطه جنسی می‌خواهند، اما این درست نیست چون مردان هم همیشه آمادگی رابطه جنسی را ندارند. استرس در محل کار یا خانه، می‌تواند مردان و زنان را خسته کند و خواب یا راه‌های دیگر برای رسیدن به آرامش، به زوجین کمک می‌کند تا میل جنسی متعادلی را داشته باشند. مطالعات اخیر، ارتباط بین استرس و کاهش میل جنسی را پیدا کرده‌اند. با شریک زندگی خود در مورد آنچه باعث استرس او می‌شود صحبت کنید و شنونده خوبی باشید.

عزت نفس پایین

عزت نفس و مسائل مربوط به آن، تنها زنان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. هیچکس از احساس ناراحتی نسبت به خود مستثنی نیست. این یک دلیل بلقوه برای فقدان صمیمیت در ازدواج یا مسائل زناشویی است. عزت نفس پایین می‌تواند بر روابط افراد تاثیر بگذارد، به ویژه در رابطه با صمیمیت فیزیکی. اگر صمیمیت در ازدواج شما وجود ندارد، عادت تعریف کردن و قدردانی از شریک زندگی خود را در خود پرورش دهید. از همسرتان تعریف کنید و به او بگویید که برای شما جذاب است. می‌توانید با کم نور گذاشتن چراغ‌ها، یک رابطه رمانتیک بسازید.

مدام دست رد به سینه طرف مقابل زدن

آیا در گذشته، پیشرفت‌های همسر خود را رد کرده‌اید یا شاید زمانی که سعی می‌کرد در اتاق خواب یا بیرون از آن به شما محبت نشان دهد، کمتر مشتاق بوده‌اید و او را پس زدید؟ این موارد می‌تواند همسر شما را از صمیمیت دور کند و منجر به عدم صمیمیت در ازدواج شود. هیچکس نمی‌خواهد احساس کند، شریک زندگی‌اش رابطه جنسی با او را یک کار طاقت‌فرسا می‌بیند. نداشتن رابطه جنسی، ارتباط زوجین را مختل می‌کند و منجر به مشکلات زناشویی از جمله افسردگی می‌شود.

رنجش

اگر شریک زندگی‌تان مدتی است که دوست ندارد رابطه جنسی داشته باشد، ممکن است دلیلش یک رنجش و ناراحتی از شما باشد. مسائل حل نشده در رابطه، می‌تواند باعث کناره‌گیری عاطفی و جنسی شود. اگر هیچ مشکل آشکاری وجود ندارد که بتوانید به آن فکر کنید، پس به این فکر کنید که آیا شریک زندگی شما از رفتاری که شما با او دارید، احساس نارضایتی یا ناامیدی می‌کند یا خیر؟ تنها راه رسیدن به این موضوع این است که آشکارا در مورد رابطه با او صحبت کنید و سعی کنید مسائلی را که ممکن است صمیمیت را کاهش دهد، حل کنید.

عدم صمیمیت احساسی

فقدان صمیمیت در ازدواج فقط به فقدان رابطه جنسی نیست. عدم صمیمیت زناشویی از نظر حمایت عاطفی می‌تواند منجر به مسائل جدی شود. مردان نیز خواهان صمیمیت عاطفی از همسر خود هستند. گذراندن زمان با کیفیت با هم، می‌تواند به ایجاد صمیمیت عاطفی و در نهایت بازگرداندن صمیمیت فیزیکی کمک کند.

فرسودگی

نداشتن صمیمیت در روابط، می‌تواند نتیجه فرسودگی روحی باشد که ممکن است زوجین با آن مواجه شوند. این می‌تواند باعث شود که یک یا هر دو طرف، انگیزه برای داشتن رابطه جنسی نداشته باشند.

کسل‌کننده شدن رابطه جنسی

گاهی زوجین آن قدر از روش‌های مشابه و یکسان برای رابطه جنسی خود استفاده می‌کنند که کم کم برایشان کسل‌کننده می‌شود. به همین دلیل مهم است که در رابطه زناشویی، خلاقیت داشته باشید و روش‌ها و مکان‌های جدید را هم امتحان کنید. برنامه‌ریزی داشته باشید و به فانتزی‌های ذهنی یکدیگر تا حد امکان عمل کنید.

عدم رعایت بهداشت

هنگامی که صمیمیت در یک رابطه متوقف می‌شود، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا تفاوتی در رعایت بهداشت توسط شما یا شریک زندگی‌تان وجود داشته است یا خیر. هنگامی که دو نفر برای مدت طولانی با هم هستند، ممکن است شروع به ساده‌انگاری مسائل بهداشتی کنند. بنابراین بهداشت نامناسب می‌تواند دلیلی شود که شریک زندگی‌تان علاقه خود را از نظرجنسی به شما از دست بدهد.

بازپرداخت یا مجازات

اگر یکی از طرفین یا هر دو طرف رابطه، از رابطه جنسی به عنوان نوعی تنبیه برای رفتار بد همسر خود یا جهت جلوگیری از آن رفتار بد استفاده کنند، کم کم باعث کاهش صمیمیت و متوقف شدن رابطه جنسی می‌شود. هرگز از رابطه جنسی برای تنبیه همسر خود استفاده نکنید. مشکلات را به اتاق خواب خود راه ندهید و زمان مناسب‌تری را برای صحبت درباره مشکلات اختصاص دهید.

افزایش سن

عدم داشتن رابطه جنسی در روابط نیز می‌تواند به عوامل مرتبط با سن نسبت داده شود. هورمون‌ها و بدن فرد با افزایش سن با محدودیت‌های خاصی روبرو می‌شود و این مورد روی رابطه جنسی تاثیرگذار است.

میل جنسی نامتناسب

میل جنسی ناسازگار یا نامتناسب یعنی زوجین از لحاظ سطح میل جنسی نزدیک به هم یا یکسان نیستند. وقتی یکی از زوجین میل زیاد و دیگری میل کم داشته باشد، کم کم لذت و صمیمیت از رابطه جنسی کم می‌شود و حتی ممکن است زوجین دیگر دوست نداشته باشند با هم رابطه جنسی داشته باشند چون بلد نیستند تعادل ایجاد کنند و به نیازهای یکدیگر به درستی پاسخ دهند.

تغییرات بزرگ در زندگی

تغییر در زندگی مانند جابجایی، تغییر شغل یا مشکلات مالی، می‌تواند زندگی جنسی زوج را مختل کند. این تغییرات اغلب باعث افزایش استرس، کاهش زمان برای صمیمیت و رابطه جنسی و فشار عاطفی می‌شود. زوج‌ها باید با یکدیگر سازگار شوند، ارتباطات را در الویت قرار دهند و در صورت لزوم برای حفظ یک رابطه جنسی سالم در زمان‌های تغییر، به دنبال کمک حرفه‌ای باشند.

تروما

تروما، چه در گذشته و چه اخیرا، می‌تواند عمیقا بر توانایی فرد برای مشارکت در یک زندگی جنسی سالم و رضایت‌بخش در یک رابطه تاثیر بگذارد. تروما منجر به زخم‌های عاطفی، مسائل مربوط به اعتماد و محرک‌هایی می‌شود که مانع صمیمیت می‌شود. جستجوی کمک حرفه‌ای و برخورد با این موضوع به طور اصولی، گام‌های بسیار مهمی در پرداختن به تاثیر تروما بر روابط جنسی زوجین است.

مشاوره فردی

سوالات متداول


آیا قطع رابطه جنسی برای زوج‌ها طبیعی است؟

طبیعی است که زوجین مراحل مختلفی را در زندگی جنسی خود پشت سر می‌گذارند که برخی از آنها ممکن است به فقدان یا کاهش فعالیت جنسی بین آنها منجر شود. با این حال اگر فقدان رابطه جنسی برای مدت طولانی بدون هیچ امیدی به آینده بهتر ادامه یابد، همه چیز مشکل‌ساز می‌شود. زوج‌ها باید با یک متخصص رابطه ملاقات کنند تا به آنها در حل مشکلات جنسی کمک کند.

زوج درمانگر و سکس تراپیست

بیشتر زوج‌ها در چه در رابطه جنسی‌شان دچار مشکل می‌شوند؟

هیچ سن مشخصی وجود ندارد. با این حال، مطالعات انجام شده در مورد فراوانی جنسی افراد، به این نتیجه رسیده است که میل جنسی زوج‌ها معمولا با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

فقدان صمیمیت جنسی در ازدواج می‌تواند از خیلی چیزها نشات بگیرد. از نتیجه‌گیری عجولانه بپرهیزید و بدون اتهام‌زنی با شریک زندگی خود گفتگوی صریح داشته باشید. اجازه ندهید از هم گسیختگی در صمیمیت باعث فقدان ارتباط عاطفی، درگیری‌های زناشویی، نارضایتی از رابطه و تلخی در ازدواج شما شود. بیاموزید که چگونه جرقه را در رابطه خود روشن کنید و پیوند عشقی‌تان را با طرف مقابل‌تان تقویت کنید. تا قبل از اینکه صمیمیت کاملا از بین رفته و منجر به فروپاشی ازدواج شود این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!