زندگی مشترک

با شوهر بچه ننه چیکار کنیم؟ (مردی که مادرش را به زنش ترجیح می‌دهد)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر احساس می‌کنید شوهر شما وابسته به مادرش است یا به اصطلاح بچه ننه است، حتما این مقاله را بخوانید. ابتدا قرار است نشانه‌های این مشکل را بیان کنیم و بعد به شما راه حل بدهیم چون این موضوع حتما چالش بزرگی برای شماست، به خصوص که مجبور هستید با یک زن دیگر برای بدست آوردن دل مردتان رقابت کنید.

نشانه‌های مرد بچه ننه و وابسته به مادر


همیشه آشپزی شما را با مادرش مقایسه می‌کند

اگر با مرد بچه ننه ازدواج کرده باشید، احتمالا همیشه آشپزی‌تان با آشپزی مادرش مقایسه می‌شود. البته این موضوع برای این نیست که او می‌خواهد شما را اذیت کند، بلکه فقط می‌خواهد وقتی به خانه برمی‌گردد، همان غذایی رو بخورد که در خانه مادرش می‌خورد، چون به آن عادت کرده است. این مقایسه‌ها گاهی می‌تواند دلسردکننده باشد ولی سعی کنید اجازه ندهید رابطه‌تان را خراب کند.

او مدام می‌گوید:«ولی مادرم همیشه این کار را می‌کند….»

مرد بچه ننه

مقایسه کردن شما با مادرش ممکن است همیشه محدود به غذاها نباشد. او ممکن است شما را در چیزهای مختلف هم با مادرش مقایسه کند. مثلا در سبک لباس پوشیدن، طرز بزرگ کردن بچه‌ها و… وقتی این مقایسه‌ها را می‌شنوید سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و تا حدی که می‌توانید ثابت کنید که روش شما هم درست است. البته بحث را زیاد کش ندهید که به دعوای بزرگ تبدیل شود.

شوهرتان بیشتر سراغ مادرش را می‌گیرد تا سراغ شما را

اگر شوهرتان هر روز یا روزی چند بار به مادرش زنگ می‌زند و کوچک‌ترین چیزها را هم به او گزارش می‌دهد، این موضوع نشان می‌دهد که او ممکن است به مادرش وابستگی داشته باشد. به خصوص زمانی که اجازه می‌دهد مادرش در مشکلات خانوادگی شما دخالت کند!

او در کنار مادرش مانند بچه‌ها رفتار می‌کند

آزاردهنده‌ترین نشانه شوهر بچه ننه این است که او پیش مادرش، تبدیل به یک بچه می‌شود و دائما تشنه نوازش و مهر و محبت‌های اوست!

مادر شوهرتان همیشه مهمان غیرمنتظره شماست!

یکی دیگر از نشانه‌ها این است که همیشه یا اکثر اوقات مادر شوهرتان غیرمنتظره و بدون هیچ اطلاعی، ناگهان به منزل شما می‌آید و شوهرتان هم از این موضوع کاملا راضی است و گله نمی‌کند.

مادر شوهرتان انگار رقیب عشقی شما و همسر اول شوهرتان است!

انگار شما همیشه در رتبه دوم قرار دارید و رتبه اول همیشه مادر اوست. او اول خواسته‌های مادرش را برآورده می‌کند و بعد خواسته‌های شما را و اول به مادرش توجه و محبت می‌کند و بعد به شما.

با مرد بچه ننه چه کار باید کرد؟

چیکار کنم شوهرم از مادرش زده بشه و بیاد سمت من؟

نکته اول این است که شما نباید کاری کنید که به شوهر یا مادرش آسیب برسد چون در این صورت رابطه و زندگی خود را خراب می‌کنید! نکته دوم اینکه قبول کنید که همه ما به مادران مان وابسته هستیم و عاشقانه دوست‌شان داریم، اینطور نیست؟ البته این موضوع هم حدی دارد و ناراحتی شما را درک می‌کنیم. منظور ما این نیست که شوهرتان حق دارد که در ارتباط با مادرش زیاده‌روی کند.

مدام سر این موضوع غر نزنید

می‌دانیم که ناراحت و عصبانی هستید ولی تاکید بیش از حد و مداوم روی این موضوع اولا ارزش کلام شما را پایین می‌آورد و شوهرتان دیگر به حرف شما حتی گوش نمی‌دهد و ثانیا باعث ایجاد حساسیت و دعواهای شدید بین شما دو نفر می‌شود. شما که نمی‌خواهید مادرش، رابطه‌تان را خراب کند؟! صبور باشید و بالغانه رفتار کنید. از مسائل کوچک عبور کنید و آرام باشید و فقط سر مسائل بزرگ گفتگو کنید.

با مادر شوهرتان صحبت کنید

اگر صحبت آرام و منطقی با همسرتان فایده ندارد، این بار با مادر شوهرتان گفتگویی آرام و دو نفره داشته باشید و ناراحتی‌تان را مطرح کنید. اجازه بدهید او بداند که شما چه حسی دارید.

ارتباط خوبی با مادر شوهرتان برقرار کنید

راه ارتباطی با مادر شوهرتان را کشف کنید. هر فردی از یک سری رفتارهای خاص خوشش می‌آید. نیاز اصلی مادر شوهرتان را پیدا کرده و هر از چند گاهی با مهربانی آن نیاز را برآورده کنید. نه تنها با این کار او پررو نمی‌شود، بلکه آرام می‌گیرد چون او برای همین نیاز، در حال خراب کردن رابطه شما و شوهرتان است. با این کار هم رابطه با مادر شوهرتان بهتر می‌شود و هم رابطه‌تان با شوهرتان چون او اگر ببیند شما با خانواده‌اش مهربانانه برخورد می‌کنید، اوضاع رابطه‌تان بهتر می‌شود.

از زوج درمانگر کمک بگیرید

زوج درمانگر و سکس تراپیست

حتی اگر شوهرتان مشکل را قبول نمی‌کند و نمی‌خواهد به زوج درمانگر مراجعه کند، حتما شما مراجعه کنید و کمک بگیرید. راه حل‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

وقتی ازدواج می‌کنیم باید اولویت‌های زندگی‌مان را تغییر دهیم، البته نه به این معنا که دیگر نباید به خانواده اهمیت بدهیم. بلکه فقط باید تعادل را نگه داریم. متاسفانه برخی از افراد، چه زن و چه مرد این بلوغ را ندارند و وابستگی به خانواده را هنوز قطع نکردند. در این مقاله درباره وابستگی مرد به مادرش صحبت کردیم. امیدواریم با انجام راهکارها به نتایج خوب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!