روابط عاطفی پیش از ازدواجزندگی مشترک

ایده کادو برای ولنتاین (برای ولنتاین به عشقم چی هدیه بدم؟)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر احساس می‌کنید تا به حال یک هدیه خاص، عشق شما را واقعا خوشحال کرده است، از تکرار آن نترسید. با توجه به اینکه روز ولنتاین به زودی می‌آید، بسیاری از افراد در تلاش برای یافتن هدایایی برای قرار ملاقات یا شریک عاشقانه خود هستند. اگر چه فروشگاه‌های خرده‌فروشی و گل‌فروشی‌ها سعی می‌کنند برای مشتریان تبلیغ کنند که «هیچ چیز مثل یک جعبه شکلات، گل، جواهرات، نمی‌تواند نشان دهد که واقعا دوستش دارید»، باید گفت که هدایای بهتری هم هستند که عشق واقعی شما را نشان می‌دهند. پس با ما همراه باشید.

برای ولنتاین چه هدیه‌ای مناسب‌تر است؟

کادوی ولنتاین

محققان، جولیان گیوی و همکارانش در مقاله منتشر شده در سال 2023 استدلال می‌کنند که افراد اغلب در مورد هدیه دادن، بیش از حد فکر می‌کنند و روی جنبه‌های خاصی از هدیه تمرکز می‌کنند. در حالی که در مورد نیازها و خواسته‌های واقعی عشق‌شان، کمتر فکر می‌کنند. در روز ولنتاین، فشار برای نشان دادن احساسات خود با انتخاب یک هدیه عالی، ممکن است منجر به اضطراب شود. به عنوان یک محقق، توصیه می‌کنم به برچسب قیمت توجه نکنید. ممکن است باور کنیم هر چه بیشتر خرج کنیم، گیرنده هدیه بیشتر از ما قدردانی می‌کند، اما اینطور نیست. تاثیر مثبت یک هدیه گران‌قیمت ناچیز است و حتی  می‌تواند به یک اثر منفی تبدیل شود.

طرف مقابل از هدیه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کند، قدردانی می‌کند تا هدایایی که در لحظه باز شدن عالی به نظر می‌رسد یا گران‌قیمت هستند. از نظر ما مهم‌ترین هدیه این است که شما واقعا در طول رابطه خود برای طرف مقابل ارزش قائل شوید، به او احترام بگذارید، برایش وقت با کیفیت بگذارید و معیارهای رابطه سالم را رعایت کنید. هدیه فقط چند لحظه او را خوشحال می کند و اگر رابطه پر از نارضایتی یا مشکل باشد، اصلا فایده ای ندارد. اما داشتن رابطه سالم و با آگاهی با طرف مقابل، هر لحظه او را خوشحال می‌کند. البته منظور این نیست که در روز ولنتاین هیچ هدیه‌ای تهیه نکنید، منظور این است که هدیه کوچکی تهیه کنید و موارد مهم را هر روز در رابطه خود انجام دهید تا رابطه پایدار و سالم داشته باشید.

زوج درمانگر و سکس تراپیست

هرگز هیچ شخصی را نمی‌توانید با هدیه گران‌قیمت در کنار خود نگه دارید یا او را بازگردانید. مهم رفتار، آگاهی و باورهای شما در رابطه است و نه یک هدیه مادی!

سخن پایانی

ولنتاین روز عشق است اما درواقع هر روز ما باید روز عشق باشد. هر روز ما باید به یکدیگر اهمیت بدهیم، آن هم نه فقط به صورت مادی، بلکه به صورت معنوی! حواس‌مان به کیفیت رابطه‌مان باشد و از آن خوب مراقبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!