کتاب الکترونیکی دعواهای زن و شوهری آلن دوباتن

620000 ریال

دسته:

توضیحات

همه‌ زوج‌ها دعوا می‌کنند؛ درواقع، بحث‌ها، بی‌اهمیت، یا مهم، در تاروپود رابطه‌های عاشقانه بافته می‌شوند. وجه غم‌انگیز و تراژیکِ دعواهای زناشویی این است که بیشتر آن‌ها از نوعی ناهمخوانی ناشی می‌شوند؛ یعنی ناهمگونی بین پیامی که عمیقاً می‌خواهیم به دیگری منتقل کنیم؛ مثلاً به جای گفتنِ: «می‌خواهم مرا دوست داشته باشی، مرا بشناسی، با من موافق باشی»، با اتهام‌زنی‌های شتاب‌زده، سکوت‌های سنگین، طعنه، تمسخر، حرکت‌های بدنیِ شدید و حتی ناسزا، پیام خود را برای همسرمان می‌فرستیم. برآورد شده که به‌ طور میانگین، در زندگی هر زوج، سالانه بین 30 تا 50 دعوای جدی پیش می‌آید. دعوای جدی به‌معنای بگومگویی است که از هنجارها و اندازه‌های ادب بسیار فاصله می‌گیرد، از آن نمی‌شود فیلم گرفت و به دوست‌ها نشان داد، و ممکن است به داد‌ و‌ فریاد، مسخره‌ کردن، اتهام‌های اغراق‌آمیز، به‌ هم‌ کوبیدنِ در و استفاده‌ فراوان از کلمه‌های زشت برسد. دلیل‌های قوی وجود دارد که چرا مسئله‌ دعواهای زن‌ و شوهرها، مورد بی‌توجهیِ جمعیِ دانشگاه‌ها و دولت‌ها قرار گرفته است. شاید مهم‌ترین دلیل به فرهنگ رمانتیک ما برمی‌گردد؛ به‌ این‌ معنا که معتقدیم دعواهای زناشویی، جزئی از طبیعتِ فضای زندگی مشترک‌ است و نمی‌توان آن‌ها را به نحوی عقلانی و با ابزار منطق تحلیل کرد. آلن دوباتن (Alain de Botton) اما در کتاب دعواهای زن و شوهری (Arguments)، با تقسیم‌بندی انواع دعواهایی که در زندگی مشترک می‌تواند اتفاق بیفتد، تلاش می‌کند علت اصلی بروز این مشاجره‌ها را توضیح دهد و زوج‌ها را نسبت به جلوگیری از بروز این اتفاق‌ها آگاه کند.

او معتقد است معمولاً ریشه‌ بسیاری از دعواهای زن‌ و شوهرها آن است که آن‌ها آموزش‌های لازم را برای گفت‌وگو و بیان خواسته‌هایشان ندیده‌اند. به باور او دلیل آنکه زوج‌ها به بدترین شکل ممکن دعوا می‌کنند، آن است که هنگام پریشانی و آشفتگیِ شدید، همه‌ی روش‌های بهتری را که برای انتقالِ ترس‌ها، امیدهای بر با درفته، نیازها، دغدغه‌ها، هیجان‌ها و باورهایشان در اختیار دارند، از یاد می‌برند. به این خاطر که به‌ شدت دچار این ترس می‌شوند: «چون با فردی وارد زندگی مشترک شده‌اند که نمی‌تواند اوج و فرودهای درونیِ روح‌شان را خوب درک کند؛ زندگی‌شان را به تباهی کشانده‌اند.»

بعضی از دعواهایی که نویسنده به آن می‌پردازد، این‌هاست:«دعوا بابت مسئله‌های خانه و زندگی»، «برای حال‌گیری»، «به‌ خاطر رفتارهای نابه‌هنجار»، «دعواهایی که یک‌ باره بالا می‌گیرند»، «دعوا درست در شب پیش از سفر»، «بابت اینکه در مشکل‌ها و شرایط سخت، همسر کنارمان نبوده است»، «چون فکر می‌کند او را کامل می‌شناسد»، «در موردِ اینکه چه چیزی عادی است و چه چیزی نیست»، «بابت اینکه ما را شبیه والدین‌مان دانسته است»، «به خاطر آنکه منطقی برخورد می‌کند»، «دعواهایی که ناشی از نیاز شدید به توجه‌اند»، «دعوا بابت اینکه حرف ما را آن‌طور تکرار کرده است»، «بابت اشیاء گمشده» و «دعواهای ناشی از فقدان ارتباط جنسی.» کتاب دعواهای زن و شوهری، یکی از آثاری است که در سازمان مدرسه‌ زندگی (The School of Life)، و زیر نظر آلن دوباتن نوشته شده.

کتاب الکترونیکی دعواهای زن و شوهری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ زوج‌ها، به‌ ویژه آن‌هایی که احساس می‌کنند نیازمند تأمل بیش‌تر بر محتوای زندگی مشترک خود، و شناخت بهتر نسبت به یکدیگر هستند، پیشنهاد می‌شود.

فهرست کتاب


مقدمه
تاریخچه‌ مختصر دعواهای زناشویی
بیست نوع دعوای زناشویی
دعواهای ادواری
دعوا بابت مسائل خانه و زندگی
دعوای تدافعی
دعوا بابت حال‌گیری
دعوا بابت رفتارهای نابهنجار
دعواهایی که یک‌باره بالا می‌گیرند
دعوا درست در شب پیش از سفر
دعوا بابت اینکه در مشکلات کنارمان نبوده است
دعوا بابت اینکه فکر می‌کند ما را به‌تمامی می‌شناسد
دعوا در موردِ اینکه چه چیزی عادی است و چه چیزی نیست
دعوا بابت اینکه ما را شبیه والدین‌مان دانسته است
دعوا بابت اینکه زیادی منطقی برخورد می‌کند
دعواهایی که ناشی از نیاز شدید به توجه‌اند
دعوا بابت اینکه حرف ما را آن‌طور تکرار کرده است
دعوا در بهشت
دعواهایی که با سکوت سنگین همراه‌اند
دعواهای ناشی از خاطرخواهی زودگذر
دعوا بابت اشیاء گمشده
دعواهای ناشی از حس گناه
دعواهای ناشی از فقدان ارتباط جنسی
به سوی دعواهای سازنده

مشخصات کلی کتاب

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمدهادی حاجی بیگلو

انتشارات: نشر انتشارات کتاب سرای نیک

سال انتشار: 1401

تعداد صفحات: 128

شابک: 978-622-6977-33-3

موضوع کتاب: خانواده و روابط

 

پس از واریزی مبلغ، لطفا حتما در باکس توضیحات، نام و نام خانوادگی و شماره واتساپ یا تلگرام یا ایتای خود را بفرستید تا کتاب الکترونیکی به صورت فایل PDF برای شما ارسال شود. با تشکر

تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

error: Content is protected !!