روابط عاطفی پیش از ازدواج

عاشق همکارم شدم. چطور جذبش کنم؟ (عشق و علاقه در محیط کار)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عشق در محل کار می‌تواند بسیار پیچیده و سخت باشد اما حقیقت این است که گاهی می‌تواند پیش بیاید. پس در این صورت باید چه کنیم و چه برخوردی با همکار خود که عاشقش شدیم داشته باشیم؟ اگر شما هم چنین موردی را تجربه کردید و اکنون در چنین شرایطی هستید، این مقاله دقیقا برای شما است!

ارزیابی شایستگی رابطه

قبل از هر چیزی باید دقیق بررسی کنیم که این عشق ارزش این را دارد که شما موقعیت خود را در محل کار به خطر بیندازید؟ ابراز علاقه و عاشقانه رفتار کردن در محل کار می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد. آیا حاضر هستید ریسک کنید؟ چالش‌هایی که ممکن است برای شما و آن شخص پیش بیاید شامل موارد زیر است:

  • شایعات در محل کار
  • مشکلات منابع انسانی
  • درگیری یا ناراحتی در محل کار، در صورت خاتمه یافتن رابطه عاطفی
  • تاثیرات منفی روی کار شما
  • خطرات شغلی شما

کار و زندگی شخصی را از هم جدا کنید

عاشق همکارم شدم

اگر تصمیم گرفتید که وارد رابطه با همکار خود شوید، باید آنقدر در مدیریت رابطه مهارت داشته باشید که بتوانید کار و رابطه خود را از هم جدا کنید. یعنی در محل کار با هم بسیار رسمی و مثل دو همکار رفتار و صحبت کنید و خارج از محل کار مثل عاشق و معشوق. اگر این حد و مرزها رعایت نشود، در محیط کاری و در رابطه خود دچار مشکلات زیادی خواهید شد! همچنین باید حواس‌تان باشد که اگر با همکارتان وارد رابطه شدید، نباید درباره مشکلات رابطه خود با سایر همکاران صحبت کنید. برملا کردن برخی رازها می‌تواند موجب بحث و دعوای زیاد در رابطه شما دو نفر شود.

اگر در محل کار دچار عشق یک طرفه شدید…

گاهی پیش می‌آید که عشق شما یک طرفه هست و چون هر روز یکدیگر را ملاقات می‌کنید، بیشتر زجر می‌کشید و حرص می‌خورید. ممکن است به این فکر بیفتید که بخواهید در محل کار دلبری کنید یا به همکارتان زیاد نزدیک شوید تا او را عاشق خود کنید اما این روش را در محل کار اصلا توصیه نمی‌کنیم! بهتر است هرگونه دلبری یا ترفند را به خارج از محل کار ببرید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. این نکته بسیار مهم است.

مشاوره بگیرید

بهترین زوج درمانگر ایران

در صورتی که می‌خواهید با همکار خود وارد رابطه شوید، بسیار خوب است که با یک روانشناس صحبت کنید و مشاوره بگیرید تا به شما کمک کند بتوانید زندگی شخصی خود را از زندگی کاری خود جدا کنید. گاهی پیش میاید افرادی که وارد رابطه می‌شوند، پس از مدتی به دلایلی از هم جدا می‌شوند. جدایی به طور کلی سخت است و چالش‌های خاص خودش را دارد، اما اینکه شما در یک محل کار باشید و با بحث و دعوا جدا شده باشید، چون همچنان یکدیگر را ملاقات می‌کنید و با هم کار می‌کنید، ممکن است با سختی بیشتری به پذیرش جدایی و آرامش برسید. بنابراین در صورتی که چنین چالشی را تجربه کردید، صحبت با یک مشاور می‌تواند بسیار به شما کمک کند. به خصوص اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید محل کار خود را تغییر دهید.

سخن پایانی

عاشق شدن هرگز جرم و اشتباه نیست و اگر با مرزبندی درست پیش برویم می‌توانیم رابطه خوبی را بسازیم. اگر با همکار خود    می‌خواهید وارد رابطه شوید، باید حواس‌تان به این باشد که در محل کار، فقط دو همکار باشید و حد و مرزهای خود را حفظ کنید تا در محیط کاری، مشکلی برایتان پیش نیاید. در صورتی که برای رابطه خود نیاز به مشورت دارید، حتما از زوج درمانگر متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!