زندگی مشترک

رابطه جنسی در صبح زود (مزایا و فواید سکس در اول صبح)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

صبح زود رابطه جنسی برقرار کردن، منافع و سود زیادی دارد. به زوجین توصیه می‌شود گاهی اوقات صبح زود نیز رابطه زناشویی داشته باشند. در این مقاله به طور مفصل درباره فواید سکس در صبح زود صحبت می‌کنیم و به سوالات متداول شما درباره این موضوع پاسخ خواهیم داد. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

فواید سکس صبح زود


بدن شما آماده است

صبح زود هورمون‌های جنسی در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین بدن شما آمادگی زیادی برای رابطه جنسی دارد و درواقع صبح زود بدن شما و همسرتان در بالاترین آمادگی قرار دارد. در سال 2013 یک تحقیق انجام شده نشان داد که هر چقدر سطح هورمون‌های جنسی بالا باشد، میل جنسی افراد نیز بیشتر خواهد بود بنابراین تمایل به برقراری رابطه جنسی و لذت بردن از آن در صبح زود به مراتب بیشتر از سایر اوقات روز است.

مرد دچار زودانزالی نخواهد شد

یک تحقیق در سال 2007 میلادی نشان داد که سطح بالای هورمون تستوسترون علاوه بر اینکه میل جنسی را افزایش می‌دهد، باعث بهبود عملکرد جنسی زوجین نیز می‌شود به این معنا که سکس در صبح زود، مشکلات جنسی افراد را کاهش می‌دهد. یکی از این مشکلات رایج زودانزالی است که در این زمان از روی به شدت کاهش می‌یابد.

هورمون اکسی توسین بیشتری ترشح می‌شود

زوجینی که صبح زود با هم رابطه جنسی برقرار می‌کنند در بدن‌شان هورمون اکسی توسین بیشتری ترشح می‌شود و پیوند عاطفی و عشق بین زن و شوهر به دلیل این هورمون تقویت می‌شود.

استرس کاهش می‌یابد

در کل رابطه جنسی استرس را کاهش می‌دهد. صبح زود هم باعث می‌شود شما از این سودمندی بهره‌مند شوید و با آرامش بیشتر به سراغ کارهایتان و زندگی‌تان در ادامه روز بروید.

اندروفین‌ها در بدن‌تان بیشتر ترشح می‌شوند

اندروفین هورمونی است که دردهای جسمانی را کاهش می‌دهد. این هورمون در حین رابطه جنسی ترشح می‌شود و باعث سلامت جسمانی بیشتر در شما می‌شود.

ورزش محسوب می‌شود

پزشکان همیشه توصیه می‌کنند صبح زود حتما ورزش کنید. به جای انجام حرکات ورزشی می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید چرا که رابطه جنسی نیز به نوعی ورزش محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند در هر یک دقیقه رابطه جنسی، 5 کالری مصرف می‌شود.

برای قدرت مغز و ذهن‌تان مفید است

هورمون‌هایی که در حین رابطه جنسی در بدن زن و مرد ترشح می‌شود، مثل هورمون‌های دوپامین، اکسی توسین و سرتونین، همگی برای عملکرد درست و خوب مغز و ذهن لازم و ضروری هستند. پس رابطه برقرار کردن در صبح زود می‌تواند قدرت ذهن و مغزتان را انجام بدهد و باعث موفقیت بیشتر در کارهای روزمره‌تان شود.

سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کند

رابطه جنسی در صبح زود می‌تواند مثل ویتامین سی در بدن شما عمل کند یعنی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و احتمال اینکه سرما بخورید یا بیمار شوید کاهش می‌یابد.

شما را جوان‌تر نگه می‌دارد

داشتن رابطه جنسی لذت بخش و به ارگاسم رسیدن برای جوان ماندن زن و مرد مفید و ضروری هستند. اگر تعداد رابطه جنسی زیاد در طول هفته داشته باشید و از آن رضایت داشته باشید، جوان‌تر از سایر افراد می مانید و پوست شاداب‌تری خواهید داشت.

پرانرژی خواهید شد

سکس خوب و لذت‌بخش به شما و همسرتان انرژی مثبت می‌دهد. بنابراین اول صبح شما پرانرژی می‌شوید و تمام خستگی و ناامیدی و کسلی از بدن‌تان خارج می‌شود و می‌توانید با انرژی زیاد و مثبت به کارهایتان بپردازید.

حافظه‌تان را تقویت می‌کند

برقرار کردن رابطه جنسی صبح زود باعث تقویت ذهن و مغزتان می‌شود و همچنین عملکرد حافظه و تمرکزتان را افزایش می‌دهد.

چگونه برنامه‌ریزی کنم و صبح زود رابطه داشته باشم؟


کمی زودتر بیدار شوید

برنامه‌ریزی کنید و کمی زودتر از حد معمولا بیدار شوید و قبل از اینکه دوش بگیرید یا مدام ساعت‌تان را کوک کنید و 5 دقیقه 5 دقیقه بیشتر بخوابید، رابطه جنسی برقرار کنید، قطعا فایده بیشتری دارد. 20 دقیقه زودتر بیدار شدن می‌تواند کافی باشد.

با هم دوش بگیرید

اگر حوصله ندارید زودتر بیدار شوید، می‌توانید حمام یا دوش بعد از بیدار شدن‌تان را با همسرتان انجام بدهید و در همان حال رابطه هم داشته باشید. به هر حال روش‌ها و مکان‌های متفاوتی برای برقرار کردن رابطه در صبح زود وجود دارد که با کمی تفکر و خلاقیت می‌توانید به این موارد دست پیدا کنید.

معاشقه داشته باشید

حق دارید که فورا بعد از بیدار شدن در مود رابطه جنسی برقرار کردن نباشید اما با داشتن معاشقه با همسرتان و لمس کردن یکدیگر، بوسیدن و… می‌توانید سر حال شوید و میل جنسی نسبت به برقراری رابطه داشته باشید.

با بوی بد دهان اول صبح چه کار کنم؟

برای رفع این مورد هم راهکار وجود دارد. می‌توانید قبل از شروع رابطه آدامس نعنا میل کنید تا بوی بد دهان رفع شود و بعد معاشقه و رابطه را آغاز کنید یا در رابطه اول صبح از پوزیشن‌های رو در رو زیاد استفاده نکنید. این بستگی به تمایل خودتان دارد.

در سکس صبح زود از چه پوزیشن‌هایی استفاده کنیم؟


فرقی نمی‌کند شما هر پوزیشنی را می‌توانید اجرا کنید البته پوزیشن‌هایی که هم شما و هم همسرتان در اجرا کردن آن راحت هستید اما ما چندین پیشنهاد برای شما داریم:

  • همسرتان همان طور که روی تخت دراز کشیده است شما می‌توانید کنار او دراز بکشید و رابطه برقرار کنید.
  • همسرتان می‌تواند چهارزانو روی تخت بنشیند و شما از پشت رابطه برقرار کنید.
  • می‌توانید در حالت ایستاده رو به دیوار این کار را انجام بدهید. این پوزیشن در حمام کاربرد زیادی دارد چون در آن مکان نمی‌توانید بنشینید و یا دراز بکشید و باید ایستاده رابطه داشته باشید.
  • همسرتان روی تخت دراز می‌کشد و شما هم از رو به رو می‌توانید رابطه برقرار کنید.
  • می‌توانید از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که امکان آن باشد که در حین دخول، معاشقه نیز داشته باشید.

سوالات متداول


  1. چه ساعتی از صبح رابطه برقرار کنیم؟

7:30 صبح معمولا زمان مناسبی برای برقراری رابطه جنسی است چون ذهن، فیزیولوژیک و بدن‌تان آمادگی‌اش را دارد.

  1. صبح زود رابطه برقرار کردن چه حسی دارد؟

از نظر ذهنی به شما احساس آرامش، سبکی و راحتی خواهد بخشید. از نظر جسمانی هم ممکن است کمی احساس خستگی و بعد احساس پرانرژی بودن داشته باشید.

  1. چرا برای مردان رابطه جنسی مهم‌تر است؟

فیزیولوژیک و روح و روان انسان‌ها در هر دو جنس تفاوت‌هایی با هم دارد. یکی از این تفاوت‌ها در میزان میل جنسی زن و مرد است و نیاز فیزیولوژیک آنها نسبت به برقراری رابطه جنسی. مردان از لحاظ زیستی بسیار بیشتر از زنان نیاز به برقراری رابطه جنسی منظم دارند و این نیاز در آنها تا حدودی شدیدتر است.

  1. یک خانم به چه تعداد رابطه جنسی نیاز دارد؟

زنان بین 20 تا 30 سال معمولا هفته‌ای دو بار رابطه جنسی نیاز دارند و زنان بین 40 تا 50 سال به هفته‌ای یک بار رابطه احتیاج دارند.

  1. بعد از رابطه جنسی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

  • حتما بعد از رابطه مثانه خود را خالی کنید (مخصوصا خانم‌ها)
  • یک لیوان آب بنوشید
  • لباس‌های تنگ نپوشید
  • دست‌هایتان را بشویید و در صورت تمایل حمام کنید یا دوش بگیرید
  1. چرا شوهرم بعد از رابطه جنسی می‌خوابد؟

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که بعد از رابطه، شیمی بدن مرد تغییر می‌کند و پرولاکتین بیوشیمیایی در بدنش آزاد می‌شود که این ماده باعث خستگی شدید و خواب آلودگی می‌شود.

  1. در طول هفته چند بار باید سکس داشته باشیم؟

تعداد مشخصی برای این کار وجود ندارد اما زوجین حداقل به هفته‌ای دو بار رابطه جنسی احتیاج دارند تا صمیمیت و نزدیکی بین‌شان حفظ شود.

  1. آیا هر روز رابطه برقرار کردن خوب است؟

بله اشکالی ندارد اگر هر دوتان توانش را داشته باشید و از این موضوع راضی باشید می‌توانید حتی هر روز رابطه جنسی برقرار کنید.

  1. از چه سنی به بعد مردان توانایی انزال را از دست می‌دهند؟

معمولا از سن 65 یا 70 سالگی به بعد مردان توانایی انزال را از دست می‌دهند.

  1. چرا ما نیاز داریم رابطه زناشویی برقرار کنیم؟

به این دلایل:

  • احساس لذت
  • کاهش استرس و اضطراب
  • بیشتر جذب شدن نسبت به همسر و درواقع از دست ندادن جذابیت برای یکدیگر
  • باردار شدن
  • نگه داشتن عشق در زندگی
  • نشان دادن تعهد به یکدیگر
  • قدردانی کردن نسبت به یکدیگر
  1. اگر در ساعات دیگر روز رابطه داشته باشیم، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت؟

در کل رابطه جنسی در هر ساعتی از شبانه روز دارای فواید و منافع بسیار زیاد است. اما داشتن رابطه در صبح زود، فواید بیشتری دارد که در این مقاله درباره آن توضیح دادیم.

سخن پایانی

زوجین در هر زمان از روز می‌توانند با هم رابطه جنسی برقرار کنند و از فواید رابطه جنسی بهره‌مند شوند اما برقرار کردن رابطه در صبح زود می‌تواند فواید بسیار بیشتری داشته باشد و به زوجین توصیه می‌شود تلاش کنند در این زمان از روز در طول هفته رابطه برقرار کنند. اگر در عملکرد جنسی شما یا همسرتان مشکلی وجود دارد که باعث می‌شود از رابطه زناشویی‌تان لذت نبرید و یا نمی‌دانید چگونه باید رابطه جنسی‌تان را بهبود ببخشید و برای آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشید تا از آن سرد نشوید، می‌توانید از سکس تراپیست‌ها کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!