روابط عاطفی پیش از ازدواجزندگی مشترک

ابراز علاقه به نامزد یا همسر (انواع زبان عشق)

زمان مطالعه: 12 دقیقه

ابراز علاقه کردن در دوران قبل از ازدواج و بعد از ازدواج یعنی در زندگی مشترک، بسیار مهم است. این ابراز علاقه باید به روش‌های مختلفی انجام شود تا کامل باشد. یعنی فقط گفتن جملاتی مثل «دوستت دارم» یا هدیه خریدن و… کافی نیست. همه چیز به وقت خود و در کنار هم باید باشد. در این مقاله می‌خواهیم انواع زبان عشق و شیوه‌های ابراز علاقه را به شما آموزش بدهیم. همچنان جملاتی که می‌توانید به همسر یا شریک عاطفی‌تان بگویید تا ابراز علاقه کلامی کرده باشید را هم در این مقاله آورده‌ایم که از این مثال‌ها ایده بگیرید.

انواع زبان عشق


زبان عشق یعنی شیوه‌های ابراز علاقه. ما انواع زبان‌های عشق را داریم. وقتی با کسی آشنا شدید یا حتی اگر متاهل هستید، بهتر است از طرف مقابل بپرسید که از بین این زبان‌های عشق، کدام شیوه برایش دلنشین‌تر و دلچسب‌تر است و بعد تلاش کنید بیشتر از آن شیوه استفاده کنید تا بیشتر به دلش بنشیند. البته فراموش نکنید که فقط نباید از یک شیوه استفاده کنید بلکه از تمام شیوه‌ها باید به جا استفاده شود.

زبان عشق کلامی

افرادی که این زبان عشق را دارند، معمولا بیشتر ابراز علاقه کلامی می‌کنند. با گفتن جملات عاشقانه و محبت‌آمیز، عشق‌شان را نشان می‌دهند. افرادی که این نوع زبان عشق را دوست دارند، معمولا دوست دارند کلمات و جملات عاشقانه بشنوند. خانم‌ها معمولا این زبان عشق را بیشتر می‌پسندند.

زبان عشق گذراندن وقت با کیفیت با یکدیگر

این افراد با گذراندن وقت با کیفیت با یکدیگر به هم ابراز علاقه می‌کنند. مثلا با بیرون رفتن، با هم فیلم دیدن، بازی کردن و… یعنی انجام دادن فعالیت دو نفره برایشان بسیار مهم است. همچنین اگر فردی بگوید که این زبان عشق را می‌پسندد یعنی انتظار دارد طرف مقابلش برایش زمان بگذارد و با هم فعالیت‌های دو نفره انجام بدهند.

زبان عشق تماس فیزیکی

این افراد اهل برقرار کردن تماس فیزیکی هستند و این گونه به هم ابراز علاقه می‌کنند. البته منظورمان از تماس فیزیکی، فقط رابطه جنسی نیست بلکه نوازش کردن، انواع مختلف بوسیدن، بغل کردن و دست یکدیگر را گرفتن هم شامل این زبان عشق می‌شود. افرادی که این زبان عشق را می‌پسندند، معمولا دوست دارند با طرف مقابل‌شان تماس فیزیکی برقرار کنند به هر نوعی که می‌خواهد باشد.

زبان عشق خدمت کردن به یکدیگر

این افراد اهل خدمت کردن و کمک کردن به طرف مقابل هستند. مثلا اگر شریک عاطفی‌تان بیشتر از این زبان عشق استفاده کند، وقتی به او بگویید کامپیوترتان خراب شده است، اگر او در تعمیر آن مهارت و دانش داشته باشد، در اسرع وقت می‌آید و آن را برایتان تعمیر می‌کند.

زبان عشق هدیه دادن

افرادی که از این نوع زبان عشق بیشتر استفاده می‌کنند، معمولا بی مناسبت زیاد به شریک عاطفی یا همسرشان هدیه می‌دهند. همچنین افرادی که این نوع زبان عشق را دارند، دوست دارند علاوه بر زبان‌های عشق دیگر که توضیح دادیم، بیشتر از طرف مقابل‌شان هدیه دریافت کنند.

روش‌های ابراز علاقه به همسر (خانم)


شنونده خوبی باشید

به حرف‌هایش گوش بدهید. حتی اگر حوصله ندارید، نگویید:«چقدر حرف می‌زنی. خسته شدم!» بلکه محترمانه بگویید:«عزیزم من الآن خیلی خسته هستم. میشه استراحت کنم و بعد صحبت کنی؟ چون میخوام با جان و دل بهت گوش بدم.» بعد از اینکه استراحت کردید به او بگویید که حرفش را بزند تا نشان بدهید حواس‌تان بوده که او می‌خواست چیزی به شما بگوید.

واقعا او را ببینید

واقعا همسرتان را ببینید یعنی مثلا وقتی لباس زیبایی می‌‎پوشد، ببینید و از او تعریف کنید، وقتی کار خوبی می‌کند، تشویقش کنید، وقتی به شما محبت می‌کند، ببینید و برایش جبران کنید یا حداقل بگویید که قدرش را می‌دانید. هرچقدر همسرتان در زندگی شما دیده شود، بیشتر حس خوب به شما و زندگی‌تان می‌دهد.

به او حرف‌های محبت‌آمیز بزنید

خانم‌ها بیشتر کلامی هستند یعنی دوست دارند حرف‌های محبت‌آمیز و عاشقانه از دیگران بشنوند. پس در طول روز حداقل یک بار و نه به صورت افراطی، از این جملات استفاده کنید. این جملات را در بخش دیگری از همین مقاله می‌توانید مطالعه کنید و ایده بگیرید.

بدون اینکه او را ببوسید از خانه خارج نشوید

هر روز صبح اول او را ببوسید و بعد از خانه خارج شوید و به سمت محل کارتان بروید. حداقل می‌توانید او را در آغوش بگیرید.

وقتی به منزل برمی‌گردید، اول او را ببوسید

این هم ادامه تیتر قبلی است. وقتی به منزل برگشتید هم بوسه را فراموش نکنید.

روزی یک بار به او بگویید «دوستت دارم»

روزی یک بار به او مستقیما بگویید که دوستش دارید. این که برایش خرید می‌کنید یا وسایل خراب خانه را تعمیر می‌کنید، کافی نیست. درست است این هم نشان می‌دهد که دوستش دارید اما ابراز علاقه کلامی را هم فراموش نکنید. هر چیزی جای خودش را دارد!

برایش متن عاشقانه بفرستید

این متن‌ها یا پست‌های عاشقانه را فقط در روز سالگرد ازدواج‌تان یا در روز ولنتاین نفرستید بلکه در روزهای عادی هم از این متن‌ها بفرستید. مطمئن باشید به شدت خوشحال می‌شود.

در طول روز او را در آغوش بگیرید

در طول روز هر چند ساعت یک بار او را در آغوش بگیرید و چند لحظه او را در آغوش‌تان نگه دارید.

وقتی بیرون می‌روید دستش را بگیرید

این تیتر هم فکر نمی‌کنم نیاز به توضیح زیادی داشته باشد و کاملا واضح است.

او را ماساژ بدهید

بد نیست اگر روزی یک بار یا یک روز در میان به همسرتان یک ماساژ عالی هدیه بدهید! هم خستگی‌اش در می‌رود و هم ممکن است بعد از ماساژ، معاشقه یا رابطه زناشویی پرحرارت و عاشقانه‌ای بین‌تان رخ بدهد. البته بعد از ماساژ دادن هر دفعه انتظار نداشته باشید که او هم همین کار را برای شما بکند. شاید او بخواهد از طریق دیگری رفتار خوب‌تان را جبران کند.

خوراکی مورد علاقه‌اش را برایش بخرید

گاهی برایش این کار را انجام بدهید و بعد ببینید که چقدر ذوق می‌کند.

از او سپاسگزاری کنید

بعد از اینکه با هم غذا خوردید یا وقتی برایتان یک کاری انجام داد حتی کارهای روتین مثل شستن لباس، از او سپاسگزاری کنید.

در کارهای خانه به او کمک کنید

بسیار ساده! گاهی در کارهای آسان مثل ظرف شستن، شستن لباس‌ها یا پهن کردن آنها یا در تمیز کردن منزل به همسرتان کمک کنید.

از همسرتان تعریف کنید در جمع و در تنهایی

از ویژگی‌های مثبت ظاهری و باطنی همسرتان در جمع و در تنهایی تعریف و تمجید کنید.

به آرامی او را بیدار کنید

اگر قرار است صبح خودتان همسرتان را بیدار کنید، به آرامی و عاشقانه این کار را انجام بدهید.

ماشین همسرتان را به تعمیرگاه ببرید

به ماشین همسرتان خودتان رسیدگی کنید و اگر نیاز است به تعمیرگاه ببرید. این یک کار مردانه است و قطعا به شدت خوشحال می‌شود اگر برایش این کار را انجام بدهید.

از روزی که گذرانده است بپرسید

حتی اگر این سوال بسیار تکراری است اما پرسیدن آن نشان می‌دهد که حواس‌تان به او است و برایتان مهم است که روزش چگونه گذشته است. پس هر روز بعد از برگشتن از محل کار از او بپرسید:«عزیزم روزت چطور بود؟ همه چی خوب بود؟»

از هنرتان برای ابراز علاقه کردن استفاده کنید

اگر نوازنده یا نویسنده یا شاعر هستید، از این هنرتان برای ابراز علاقه کردن به همسرتان می‌توانید استفاده کنید. یا اگر نقاش هستید می‌توانید همسرتان را به زیبایی به تصویر بکشانید و به او هدیه بدهید یا یکی از عکس‌های دو نفره‌تان را نقاشی کنید. قطعا کاری که برای همسرتان خلق می‌کنید به شدت برایش ارزشمند خواهد بود.

با هم برقصید

اگر همسرتان رقصیدن را دوست دارد، گاهی در منزل‌تان آهنگ بگذارید و با همسرتان برقصید.

سورپرایزش کنید

گاهی حتی با چیزهای کوچک او را غافلگیر کنید. به شدت خوشحال خواهد شد.

گاهی شما صبحانه درست کنید و به تخت خواب ببرید

گاهی شما زودتر از همسرتان بیدار شوید و یک صبحانه دو نفره درست کنید و ببرید به تخت خواب، او را به آرامی بیدار کنید و با هم صبحانه میل کنید.

تشویقش کنید گاهی وقت با دوستانش بگذراند

چه اشکالی دارد! او قرار نیست فقط با شما معاشرت کند بلکه باید ارتباطش را با دوستانش نیز حفظ کند. پس او را تشویق کنید تا گاهی با دوستانش به تنهایی وقت بگذراند.

در خیابان‌ها بدون هدف بگردید

گاهی بدون هدف با هم در خیابان‌ها بگردید و شادی کنید. می‌دانیم ترافیک است یا خسته هستید اما انجام دادن این کار حتی دو هفته یک بار نمی‌تواند آنقدرها هم سخت باشد. یادتان باشد که یک شب هزار شب نمی‌شود و قطعا به شادی و لذتش می‌ارزد!

از او حمایت کنید

اگر همسرتان دوست دارد در یک زمینه خاصی رشد کند، از او حمایت کنید و بگویید:«چیکار میتونم بکنم که راحت‌تر پیشرفت کنی عزیزم؟» یا بگویید:«آفرین شروع کن، من مطمئنم تو میتونی!»

با هم مدیتیشن کنید

انجام دادن کارهای آرامش‌بخش با یکدیگر می‌تواند ایده عالی باشد مخصوصا بعد از گذراندن یک روز خسته‌کننده و پرکار!

رابطه جنسی با معاشقه طولانی فراموش نشود

رابطه جنسی یکی از بخش‌های مهم هر زندگی مشترک است. پس برآورده کردن نیاز جنسی همسرتان را فراموش نکنید. حتی اگر خسته هستید یا او در دوران عادت ماهیانه است، می‌توانید معاشقه داشته باشید. به لذتش می‌ارزد، پس از این موضوع غافل نشوید!

ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد برای اینکه بتوانید به همسرتان عشق بورزید. سعی کردیم ایده‌های زیادی را در این بخش بیاوریم و امیدواریم از آنها واقعا استفاده کنید تا تاثیر معجزه‌آسایشان را در زندگی مشترک‌تان ببینید.

روش‌های ابراز علاقه به شوهر


شنونده خوبی باشید

فقط شما خانم‌ها نیستید که دوست دارید شنیده شوید یا درک شوید، بلکه آقایان هم این نیاز را دارند. پس وقتی شوهرتان با شما حرف می‌زند، واقعا به او گوش بدهید و شنونده خوبی باشید. نیاز نیست راه حل بدهید، مگر اینکه او از شما راهنمایی بخواهد. در غیر این صورت فقط گوش بدهید.

از شغلش حمایت کنید

مردان با شغل‌شان هویت‌شان را به دست می‌آورند. پس حتی اگر به شغل همسرتان علاقه ندارید و برایتان جالب نیست اما از او حمایت کنید و تعریف و تمجید کنید.

عشق بی قید و شرط نسبت به او داشته باشید

برای یک مرد بسیار مهم است که بی قید و شرط او را دوست بدارید. غافل از اینکه او ثروتمند است یا خیر یا ماشینش چیست یا چقدر برای شما رفاه فراهم می‌کند، اگر واقعا تلاش می‌کند قدرش را بدانید و عشق و سپاسگزاری‌تان را به زبان بیاورید.

در جمع با او خوب رفتار کنید

به خصوص در جمع‌ها و حتی در تنهایی‌ها اصلا او را تحقیر نکنید و مردانگی‌اش را زیر سوال نبرید. با او خوب رفتار کنید و در جمع هم از توانمندی‌هایش تعریف کنید و بگذارید او بشنود و احساس غرور کند.

گاهی از او راهنمایی بگیرید

مردان اهل کمک کردن به همسرشان هستند پس خیلی خوب می‌شود اگر گاهی از او راهنمایی بگیرید یا بخواهید به شما کمک کند. او قطعا از اینکه می‌تواند برایتان مفید واقع شود بسیار خوشحال خواهد شد.

با او تماس فیزیکی برقرار کنید

دستش را بگیرید، نوازشش کنید، او را ببوسید و رابطه زناشویی داشته باشید. به نیازهای فیزیکی همسرتان توجه داشته باشید.

گاهی از او فاصله بگیرید

اگر نیاز به تنهایی دارد و یا در شرایط سختی است و ذهنش به شدت درگیر است، کمی از او فاصله بگیرید و درکش کنید. حتی به زبان هم بیاورید که درکش می‌کنید و کمی او را تنها می‌گذارید اما اگر خواست، در دسترسش هستید.

گاهی لباسی که دوست دارد را بپوشید

از شوهرتان نظرخواهی کنید که کدام لباس را بیشتر از همه دوست دارد یا چه رنگی دوست دارد. گاهی طبق تمایلات او لباس بپوشید.

برایش هدیه‌های کوچکی بخرید

گاهی برایش هدیه بخرید و سورپرایزش کنید حتی بدون هیچ مناسبتی. شوهرتان حتما از این موضوع خوشحال خواهد شد.

برایش نامه بنویسید

برایش هر از چند گاهی نامه عاشقانه بنویسید و بفرستید یا اگر دست به قلم‌تان خوب نیست می‌توانید از پست‌ها و متن‌های عاشقانه آماده استفاده کنید اما دقت داشته باشید که این متن حتما حرف دل‌تان باشد.

از او یاد بگیرید

وقتی درباره چیز جدیدی حرف می‌زند، از او یاد بگیرید و بگویید که ممنونم که این رو به من یاد دادی عزیزم.

سریع عصبانی نشوید و خونسرد باشید

وقتی شوهرتان حرفی می‌زند یا کاری می‌کند که شما را برانگیخته می‌کند، سریع عصبانی نشوید بلکه کمی خونسرد باشید و با او به آرامی صحبت کنید. احساسات‌تان را با او در میان بگذارید تا درک شوید. شاید علت این حرف یا رفتار او به علت مشکلات کاری و شخصی‌اش باشد و او نمی‌خواهد عمدا شما را ناراحت کند.

اجازه بدهید گاهی با رفقایش وقت بگذراند

همانطور که گفتیم خانم‌ها حق دارند گاهی با دوستان‌شان وقت بگذرانند و قرار نیست با ازدواج کردن، کل زندگی و ارتباطات‌شان را تعطیل کنند، آقایان هم این حق طبیعی را دارند. شاید او بگوید مهم نیست که تو دوستان مرا بپسندی با نه اما در حقیقت برایش مهم است. پس گاهی تشویقش کنید این کار را بکند و مطمئنش کنید که ناراحت نخواهید شد.

ابراز علاقه کلامی داشته باشید

مردان هم دوست دارند «دوستت دارم» و سایر کلمات و جملات عاشقانه را بشنوند. پس روزی یک بار از این جملات عاشقانه به او بگویید حتما. یکی از جملاتی که مردان به شدت دوست دارند آن را بشنوند، جمله «من به تو افتخار می‌کنم» است.

به خودتان برسید

مردها به شدت بصری هستند یعنی عاشق آنچه که می‌بینند می شوند. پس به خودتان برسید، بوی خوب بدهید، به موهایتان برسید، لباس‌های مرتب و تمیز بپوشید، گاهی حتی در خانه هم یک آرایش ملایمی داشته باشید بد نیست.

روش‌های ابراز علاقه به شریک عاطفی دختر


در این بخش، موارد را به صورت خلاصه و کوتاه و لیست وار توضیح می‌دهیم.

  • با او با احترام صحبت یا رفتار کنید.
  • شنونده خوبی برایش باشید.
  • از او تعریف و تمجید کنید.
  • وقتی می‌خواهید تصمیمی درباره رابطه‌تان بگیرید، با هم حتما مشورت کنید.
  • بخشنده باشید البته برای اشتباهات کوچک و نه اشتباهات بزرگی مثل خیانت یا بی احترامی‌های مکرر و…
  • هدف مشترک برای رابطه‌تان داشته باشید.
  • اگر اشتباه از خودتان بوده است حتما عذرخواهی کنید. عذرخواهی کردن نشانه ضعف نیست.
  • وقتی حالش خوب نیست حتی اگر فقط یک سردرد ساده دارد، تلاش کنید حالش را خوب کنید در حد امکان البته.
  • وقتی با هم صحبت می‌کنید با او ارتباط چشمی برقرار کنید.
  • از او حمایت کنید.
  • اگر گفت چیزی در شما او را اذیت یا ناراحت کرده است، بی تفاوت نباشید! جبران کنید.
  • روی رشد شخصیتی‌تان کار کنید. مخصوصا روی عادات و رفتارهای بدی که  می‌تواند روی رابطه تاثیر منفی بگذارد.
  • او را گاهی سورپرایز کنید.
  • با او در طول روز در تماس باشید وقتی وقت‌تان آزاد است. منظورمان با پیام یا تماس است.
  • او را با دیگران مقایسه نکنید.
  • اجازه بدهید راحت حرفش را بزند و او را محدود نکنید.
  • او را واقعا و عمیقا بشناسید.
  • به او احساس گناه ندهید.
  • با او عکس بندازید حتی اگر خودتان اهل عکس گرفتن نیستید.
  • شریک عاطفی‌تان را ضعیف نبینید بلکه او را فردی ارزشمند ببینید.
  • به حرف‌ها و قول‌هایتان عمل کنید.
  • به سالگرد یا ماهگردهای آشنایی‌تان دقت کنید و با هم جشن بگیرید. حتی یک جشن کوچک و دو نفره.
  • به او ابراز علاقه کلامی کنید.

روش‌های ابراز علاقه به شریک عاطفی پسر


  • برایش متن عاشقانه بفرستید هر از چند گاهی.
  • از او تعریف و تمجید کنید اما نه افراطی.
  • گاهی برایش کارهایی را از روی مهربانی انجام بدهید.
  • اجازه بدهید گاهی با رفقایش وقت بگذراند.
  • در حد امکان با او تماس فیزیکی در حد در آغوش گرفته یا دست او را گرفتن برقرار کنید. البته این یک انتخاب است، می‌توانید بیشتر هم پیشروی کنید اما حتما پیامدهای پیشروی کردن را بدانید و بپذیرید تا ضربه روحی نبینید.
  • پرانرژی و بازیگوش باشید.
  • بهترین دوست او باشید.
  • گاهی حتی بی مناسبت به او هدیه بدهید.
  • اگر با خانواده‌اش آشنا شدید، گاهی با مادرش تماس بگیرید و حالش را بپرسید. انجام دادن این کار برای شریک عاطفی‌تان بسیار ارزشمند و خوشحال‌کننده خواهد بود.
  • گاهی او را سورپرایز کنید.
  • ابراز علاقه کلامی هم فراموش نشود.

نمونه‌هایی از جملات محبت‌آمیز و عاشقانه


برای زنان

  • «اگر تا صد سالگی زندگی کنی، دوست دارم تا روز آخر در کنارت باشم و با تو هم بمیرم تا روزی رو بدون تو نگذرونم»
  • «اگر فقط یک ساعت فرصت داشتم به کسی عشق بورزم، دوست دارم تمام این یک ساعت رو فقط به تو عشق بورزم»
  • «وقتی که تو رو برای اولین بار دیدم، زندگیم عوض شد»
  • «من عاشقتم، نه فقط به خاطر آنچه که تو هستی بلکه به خاطر اینکه آنچه که در کنار تو من هستم»
  • «تو در هر شرایطی برای من عزیز خواهی بود»
  • «تو آخرین آرزوی زندگی من هستی»
  • «حتی شب‌های من روشن‌تر از قبله چون تو در زندگی‌ام هستی»
  • «من دیروز عاشقت بودم، امروز هم عاشقت هستم و فردا و در آینده هم عاشقت خواهم بود»
  • «اگر من میدونم عشق چیه، به خاطر توئه»
  • «من هرگز شک نکردم که عاشقت هستم یا نه چون همیشه این احساس رو نسبت به تو داشتم و دارم بدون ذره‌ای کم شدن»
  • «من می‌خواهم تمام زندگی‌ام رو با تو بگذرونم»
  • «اگه روزی از من بپرسی که زندگی من برات باارزش‌تره یا زندگی خودت. من میگم زندگی من. شاید از این حرفم ناراحت بشی و بخوای ترکم کنی اما بدون که تو تمام زندگی من هستی!»
  • «همیشه اوضاع بهتره وقتی ما پیش هم هستیم»
  • «تو آرامش منی»

برای مردان

  • «من تو رو همینطور که هستی دوست دارم»
  • «تو قسمتی از من هستی. قسمتی که هیمشه بهش نیاز دارم»
  • «تو منبع شادی من، مرکز جهان و زندگی من و تمام قلب من هستی»
  • «هر جا که نگاه می‌کنم به یاد عشق تو میفتم. تو شدی تمام دنیای من»
  • «پادشاه قلبم، عشق من، بهترین من، تو همون کسی هستی که همیشه می‌خواستمش»
  • «شاید من اولین عشق تو نباشم اما میخوام آخرین عشق تو باشم»
  • «هر روز بیشتر از روزهای قبل تو رو دوست دارم»
  • «عاشق تو بودن برام انگیزه‌ای است برای بیدار شدن»
  • «صدای تو، دلنشین‌ترین و دوست داشتنی‌ترین صدا برای منه»
  • «قبل از اینکه تو بیای به زندگی من، من واقعا نمی‌دونستم عشق واقعی یعنی چی. من عشق رو با تو کشف کردم»

سخن پایانی

با ابراز علاقه‌های به جا و به اندازه کافی و با روش‌های متنوع، می‌توانید شعله‌های آتش عشق‌تان را برای همیشه روشن نگه دارید. نکته‌ای که برای پایان می‌خواهیم بگوییم این است که حواس‌تان باشد وابسته نشوید. وابستگی، سم یک رابطه است و آن را هرگز با عشق اشتباه نگیرید. افراطی هم محبت یا تعریف و تمجید نکنید. هر چیزی حد خودش را دارد. نه افراطی سرد باشید و نه افراطی گرم و صمیمی. اگر بلد باشید این تعادل را رعایت کنید، می‌توانید رابطه و سلامت روان‌تان را تا ابد حفظ کنید البته به شرطی که فرد مناسب را هم انتخاب کرده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!